wanneer te lang? (nageltjes)

Gestart door NoNNePoN, juni 24, 2006, 12:07:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

hallo mensen

mijn mooie en lieve parkietje chucky blijft af en toe achter zijn speelgoedje haken met zijn nageltjes
ik vroeg me af, wanneer zijn de nageltjes TE lang?
ik wil ze liever niet zelf knippen,maar mee na de dierenwinkel of dierenarts
maar omdat chucky nog niet honderd procent tam is durf ik hem niet zelf vast te pakken, doet de dierenwinkel dit? hem vast pakken en dan de nageltjes knippen? of moet ik hem zelf vast houden?

alvast reuze bedankt

Safrena

Hey NoNNePoN

de nageltjes mogen niet gaan buigen dan zijn ze veel te lang

als je zorgt voor houten zitstokken en takken van verschillende diktes kunnen de nageltje zelf kort gehouden worden door de parkietjes

Zijn ze toch te lang en je hebt niet de ervaring om ze te knippen kun je ze inderdaad het beste laten knippen door een dierenarts

vele groetjes

NoNNePoN

niet gaan buigen hmmmz, ik denk dat chucky daar dicht tegen aan zit.
volgende week toch maar even na de dierenarts dan..
houd de DA chucky zelf vast tijdens het knippen,of moet ik dat zelf doen?

Safrena

Hey NoNNePoN

Een goede vogelarts/dierenarts houd het parkietje zelf vast  ;)

Vele groetjes

Tina

#4
ik knip de nageltjes van men vogels zelf, das niet zo moeilijk. vraag dan aan mijn zus of ze de vogel vast houd en ik knip ze. je moet alleen zien dat ge ni in het donkere gedeelte knipt wand dan gaat het bloeien. als je de nagel tegen het licht houd dan zie je heel goed tot waar je moogt knippen. gr.

Zelf nageltjes knippen doe je pas als je er ervaring mee hebt,
anders laat je dit beste doen door een dierenarts of kweker.
Het is niet zo makkelijk als dat je het beschrijft
gr Safrena

chanjongchu

Weet iemand hoe veel dit kost ongeveer bij de dieren arts !?

budgie

Bel maar een dierenarts bij jou in de buurt op om dit te vragen. Begin er niet zelf aan als je het niet op z'n minst een keer hebt zien doen, want vóór je er erg in hebt, knip je in het 'leven'.
Dit is bovendien pijnlijk voor het parkietje.

Chicowen

De eerste keer heb ik de nageltjes van Chico bij de dierenarts laten knippen. Bij mij kostte dat 30 euro en ik met zeggen dat ze het daar ook niet heel erg professioneel deden, ik hoorde van mijn vriend (die was met Chico naar de dierenarts gegaan) dat ze bij 1 teentje ook te ver hadden geknipt. Dus echt niet dat ik nog naar die dierenarts ga!

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

johan

mijn vader heb heel lang al vogels en knipt ook nog een heel enkele keer in het leven. voor het bloeden te stoppen hebben we een potje met poeder dat het bloeden stelpt. dat kan je bij de dierenwinkel kopen of bij een dierenarts. het is heel erg handig en het werkt pefect!

nageltjes knippen is dus niet zo gemakkelijk en als je het nog nooit gedaan heb zou ik zeker door een dierenarts laten doen of door een persoon die wel ervaring heeft. 

Parkieten-Freak

30 euro is ontzettend veel zeg......
De dierenarts geeft het bij mijn vorige parkiet gedaan toen ik daar toch met mijn vogeltje was voor iets anders.

Wat belangrijk is om lange nagels te helpen voorkomen: gebruik houten zitstokken van verschillende dikten! De nageltjes slijten dan vanzelf wat af.
Geen hulsjes met schuurpapier, dat is namelijk niet goed voor de zooltjes.


prissie

Misschien een goeie tip, ik heb pas iets gekocht voor Bello, dat is een "stok" van een soort kalk en van verschillende diktes (een en dezelde stok) en als ie daar dus op gaat zitten slijt ie zo zijn nagels, ik heb er een leuk speeltje bijgehangen zodat ie er ook echt op gaat zitten, het is geen stok van de ene naar de andere kant van de kooi, maar een korte stok...
Ik wil er wel een plaatje van zoeken, want volgens mij snapt niemand waar ik heb over heb of hoe ding eruit ziet, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat plaatsen kan...

Groetjes Priscilla.

Xx GrAsPaRkIeT xX

Heej... Prissie!!

Ik begrijp wat voor stok je bedoelt!
Ik zag hem vandaag in de dierenwinkel... Ik denk dat ik ook zo een ga kopen.

Het lijkt hier een beetje op, maar dan zitten er nog meer verschillende diktes in
http://www.parrotbunch.com/voorwerpenimages/RP.jpg

pascalparkiet

#12
ik heb die stok ook denk ik bedoel met een soort golfjes erin??? en wat lijkt op een steen vijl?

Je bedoelt deze Zoals mijn meisjes hebben  ;)
Foto toegevoegd ;)
gr Safrena


[verwijderd door de beheerder]

budgie

Als hij als een steenvijl aanvoelt, irriteert hij de voetzooltjes van parkietjes toch ook?

Safrena

Hey Budgie

Het voelt niet aan als een Steenvijl maar lijkt op een steenvijl een groot verschil

Deze op bovenstaande foto zijn trouwens heel goed voor de pootjes
De pootjes worden heel goed ondersteunt en het is ook meteen heel goed voor de snavel omdat het een mineraal steen is waar ze ook lekker kunnen in bijten

Vele groetjes


marjolein

even nog een vraagje over deze stok. Geeft deze af?

ik heb namelijk ook zo'n soort stok, gemaakt van mineraal, goed voor hun nageltjes en snavel. Deze loopt afwisselend van dun naar dik en is roze. Maar deze geeft af en mijn parkietjes worden er roze van. Neem aan dat dat niet zoveel kwaad kan, maar het ziet er zo raar uit.

groetjes marjolein

prissie

Het is inderdaad zo'n stok als Marjolein zegt, hij loopt van dik naar dun en je hebt ze roze en blauw, maar het is maar net hoe ie eruit ziet, dat maakt niks uit, het zijn slijtstokken en zo eentje als Safrena is ook goed.
De blauwe en roze zijn ook van mineraal dus goed voor de nageltjes en ook voor de snavel en dat het afgeeft denk ik niet dat dat kwaad kan, ik heb de blauwe en ze zijn er niet ziek van.
Lijkt me ook niet dat ze het anders mogen verkopen  ;)

Groetjes Priscilla.

Ps, het voelt inderdaad niet aan als een steenvijl, het ziet er scherp uit, maar dat is het helemaal niet, het is ook vrij zacht materiaal, want je kan het zo met je nagel kapot krassen  :)

Brenda

Naast mijn 2 nieuwe parkietjes heb ik ook al geruime tijd een konijntje bij wie ik wel zelf de nageltjes knip.
Ik heb daar een speciaal tangetje voor gekocht bij de dierenwinkel.
Weet iemand of deze ook geschikt is voor het knippen van parkietennageltjes?

Groetjes Brenda

budgie

Goeie vraag. Ik heb er een gekocht die volgens de verpakking bestemd is voor kattennagels. Volgens mij zijn die tangetjes ook geschikt voor vogels. Ze hebben een krachtig knipvermogen. Ik moet hem zelf ook nog uit de verpakking halen ....

kaboutertjes

wij hebben een speciaal nagelknippertje voor parkieten, is wel al zeker 15 jaar geleden gekocht hoor. maar het is net zoals voor mensen, alleen helemaal dicht en alleen een klein gaatje erin waar alleen een parkieten nagel in past.
Je kan dan ook nooit te ver knippen omdat het nageltje gewoon niet verder kan

Groetjes Syvlia, Nanoe en Dippie

marretje

ik ben vandaag ook zo een stok gaan kopen maar nu zie ik dat ik er een met zand erop heb gekocht mag deze ook?

Kahlan

Hoi,

Ik heb hier ook een vraag over...

Onze 2 parkietjes zijn namelijk niet tam en dus ook niet zomaar vast te pakken. Nu denk ik dat de nageltjes echt veel te lang zijn. Hoe bezorgen we ze de minste stress en kunnen we toch de nageltjes (laten) knippen?

We hebben overigens wel zo'n stok in de kooi hangen bij de voerbakjes dus daar zitten ze regelmatig op, maar de nageltjes worden niet korter naar mijn idee. De blauwe stok hangt er nu al een aantal weken in. Tevens hebben ze als gewone zitstokken houten stokken die hier en daar wel iets van dikte verschillen.

Groetjes

Safrena

Hey Kahlan

Als je dit nog nooit hebt gedaan kun je dat best laten doen door een goede ervaren kweker of dierenarts die je meteen ook toont hoe je dat het beste en minst stressvol (voor je parkietje) kan doen.

vele groetjes

Brenda

Die heb ik nog nooit gezien in de dierenwinkel.
Het schaartje dat ik heb voor mijn konijn is een soort tangetje met ook een uitsparing erin waar het nageltje dan doorheen moet.
Zal voor de zekerheid dan toch maar even langs de dierenarts gaan...

budgie

Met het kattennagel kniptangetje is het gisteren bij Sjakie prima gegaan. Ik ken die tangetjes met die uitsparingen in het midden. Bij zo'n tangetje kun je de nageltjes er niet tussen schuiven, maar moet je ze door de uitsparing van de tang steken en dat gaat een stuk lastiger. je moet trouwens parkietennagels knippen van zijkant naar zijkant en niet van voorkant naar achterkant. Je knipt dus door de platste kant van het nageltje heen.