Mijn Puk houdt van knuffelen !! Maar ook van menseneten wat nu !!??

Gestart door Wim, juni 24, 2006, 11:03:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim

Zo mensen, ik heb puk nu een jaar en een maand en hij praat ( zegt z'n naam) doet alles na wat ik hem leer, hij gaat in bad, hij houdt van knuffelen en hij geeft me kusjes (soms ook eten overgeven zo lief/gek issie ;)) Hij komt naar me toe waar ik ook ben ....  :)

kortom het is een wonder hoe dit beestje is, sociaal en ongelofelijk pienter en lief ...

o jah hij onderzoekt m'n gezicht ook als ik lig, hij gaat gewoon op m'n gezicht zitten en m'n wimpers onderzoeken ( nee hij heeft nog nooit in m'n ogen gepikt en ik vertrouw hem ook ) :D


Maar wanneer ik met een lekker broodje kaas op de bank ga liggen dan vliegt hij mijn kant op en issie niet meer te stoppen, werkelijk als ik met eten kom wordt ie gek en wil ie meteen weten wat het is en hoe het smaakt !

Ik moest hem (voor z'n eigen bestwil) steeds onthouden van het eten van mijn eten ...

Met wat voor soort voedsel mag ik hem wel verwennen als hij nieuwsgierig is ?

Groetjes Wim   ;D

Kleintjes

Hoihoi,

geweldig dat je parkietje zo aanhankelijk en nieuwsgierig is  ;D

Waar je ze mee kunt verwennen? Dat zijn vele dingen, zelfs 'n stukje kaas mag (daar zijn vele parkietjes gek op blijkbaar hihi). Je kan de zoekfunctie gebruiken om alles te vinden of gewoon eens door de topics snuffelen (voeding is dan aan te raden hihi ;) ).

Ik hoop dat je er wat mee kan en ik wens je nog veel plezier met je vriendje.

Groetjes en liefs van ons aan jllie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sonja

Hoi Wim,

Hier kun je lezen wat je parkietje o.a. mag hebben:

http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Eens per week een pinknagelgroot stukje kaas mag wel, hoor.
Ook een elleboogje macaroni, gekookte sperzieboontjes mag je nu en dan geven.
Let wel: zonder zout!

Ook groenvoer, zoals andijvie e.d. kun je geven, en fruit.
Geen avocado, want dat is giftig.

Met de zoekfunctie van het forum zul je nog veel meer antwoorden op je vraag vinden. ;)

Veel plezier met je lieve kromsnaveltje. :)

Groetjes, Sonja.


Annemarie

Er bestaat zoutloze kaas. Maar ik denk dat als je maar een ministukje geeft en dat soms dat het geen kwaad kan. Gewoon niet dagelijks een half plakje, dat zou veel te veel worden van het goede.

chico en jacky

hoi wim

ik heb hetzelfde probleem als jij gehad. ;)
mijn parkiet at ook altijd mensen eten. en dan is ie ook niet meer te stoppen! :o. als ik bijv. avond eet : biefstuk en chico is los, moet ik even peper en zout pakken ofzo in de keuken. kom ik terug eet die *knip* van mijn biefstuk!   >:(

gelukkig heb ik er geen last meer van. ik heb het hem simpel gezegd afgeleerd. :D

snavel kusjes
denise
            chico&jacky

Wim

Bedankt voor al het advies !  Ik heb er veel aan gehad, Puk heeft laatst genoten van 'n lekker appeltje ....

;Dgeweldige beestjes zijn het toch die grasparkieten