gesplits: 3 lieve baby parkietjes

Gestart door Chicowen, mei 26, 2006, 21:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Gisteren heeft Billie zich voor het eerst op zijn kopje laten aaien. Hij zat bovenop zijn kooi. Hij zette nog niet zo ontspannen,zoals Sjakie dat doet, zijn kopveertjes overeind, maar deed wél even zijn oogjes dicht.
Nu zit hij buiten, in het prieeltje (is dat nu een prieelvogel?) onder de schaduwgevende klimplanten. In zijn kooi natuurlijk, of beter gezegd: in zijn pretpaleis want hij heeft werkelijk élk speelgoedje dat hij zich maar kan wensen. Bovendien bezit hij enkele smakelijke wilgentakjes en een enorme bos (veilig) gras met zaden erin. Hieraan zit hij heerlijk te sleutelen. Wat ook zo leuk is, is dat hij vreselijk ontspannen en enthousiast zijn veertjes zit te poetsen. Herhaaldelijk rolt hij met zijn kopje over zijn vetklier. En wat ik tóen zag, vond ik zó apart! Billie heeft vlak boven zijn vetkliertje één smal knalgroen veertje! Dat had ik nog niet gezien. Het vormt qua kleur zo'n contrast met zijn pastelkleurige 'truitje'! Wist jij dat, Melanie?

Meltjuh

Hey Liesbeth,

Hahaha die Billie! en nee dat wist ik niet :P
Dus hij laat zich nu wel lekker aaien :D

Met pucky die bij Marjolein (Chicowen) woont gaat het ook super! Die gaat met sprongen vooruit :D

budgie

Nou 'lekker aaien'...... vandaag vindt hij dat maar niks. We zijn er nog lang niet met Billie (the kid)!

Sara

Zo te zien is dat echt bij elk parkietje verschillend want mijn kleintje die van Noah en Paco uit het nestje is,vliegt naar me toe als ik een vinger voor hem houdt,laat zich kroelen,aaien en wil constant bij me zijn.Ik hoop dat jouw parkietje ook zo tam wordt,maar dat zal met veel geduld zeker en vast wel lukken ;D

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

smartie

Ieder karakter is anders. En bovendien kan dat ook veranderen als ze ouder worden. Ik had Pino al erg jong (3 a 3,5 week) en ze zocht in het begin de warmte nog op. Van mijn handen, in mijn trui, nek, sjaal, doekje, alles wat maar lekker warm en zacht was. Nu is ze volwassen (nou ja, puber eigenlijk) en moet ze daar allemaal niks meer van weten. Net als van het gekroel wat ze eerst heerlijk vond en nu moet je dat niet meer proberen!

Zo zie je maar dat tam maken altijd weer anders gaat doordat elk karakter anders is en natuurlijk blijft het ook een kwestie van blijven oefenen!