Veel geduld

Gestart door Mylène, juni 24, 2006, 20:27:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mylène


Hallo allemaal,

Wat moet je toch veel geduld hebben met parkieten!
Onze Budgie, nu een week bij ons, zit sinds vandaag samen met Jippie en één kooi.
De laatste paar dagen werd er druk door de tralies van de kooien gecommuniceerd. Ze zaten vaak op dezelfde hoogte in hun kooien en het samen vliegen ging ook vrij aardig. Ik denk: dat gaat goed komen. Dus ik besluit vandaag Jippie's kooi helemaal om te bouwen tot een nieuw huis voor beide vriendjes.
De morgen ging heel goed, maar nu mag Budgie niet veel meer van Jippie en hij pikt naar hem.
Eigenlijk ben ik niet van plan om ze weer in twee aparte kooien te plaatsen, want dan roepen ze de hele dag weer naar elkaar.
Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt  :-[

Groetjes
Mylène




Safrena

Hey Mylène

Een weekje is best vroeg om ze al samen te zetten
Als je ervoor kiest om ze samen te laten zou ik dit toch onder toezicht doen, is  er niemand zou ik ze toch nog apart houden

Pas als je helemaal zeker bent dat ze goede vriendjes zijn kun je ze samen laten zonder toezicht

vele groetjes

Annemarie

Ben het helemaal met Safrena eens. Die van mij heb ik eerst ook meteen samen gezet en lekker ging dat niet. De jongste hing (letterlijk) de oudste aan de staart. Dit vond ik zielig. Dus heb ik de jongste een tijdje apart gezet. Individueel met de beestjes veel bezig geweest. Nu eindelijk (na 1,5 tot 2 maanden) weer samen gezet en dit gaat heel goed. Wel heb ik de beestjes samen laten vliegen. Zo wennen ze aan elkaar en hebben ze altijd de ruimte om weg te kunnen. Hier was ik dan wel altijd zelf bij.

Pam

Hallo,

Ik denk dat het helemaal aan de vogeltjes zelf ligt.
Bij ons heeft Gijs maar 1 dagje apart gezeten. Ik heb hem daarna bij Okkie in de kooi gezet en heb ze samen een paar dagen aan elkaar laten wennen voordat ik ze liet vliegen.
Natuurlijk hebben ze wel eens ruzie maar bij wie komt dat nou niet "in de familie" voor.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

chico en jacky

hoi mylene,

ik heb hetzelfde probleem als jij gehad :-[
ik had eerst chico (mannelijk) en later kreeg ik nog een parkiet jacky (vrouwelijk)
omdat de verzorger ervan niet genoeg tijd voor jacky had. :(
eerst stonden er (net als bij jou) 2 kooien in de woonkamer en waren ze alleen maar bezig met zingen naar elkaar. :-X           
en toen heb ik hetzelfde gedaan als jij. ik had chico's kooi omgebouwd tot een 2 persoons kooi.
en toen gebeurde er weer hetzelfde als bij jou. Jacky begon heel vals te worden naar chico. >:(
maar ik zal je ook gerust stellen: het is een kwestie van tijd. :)
nu zijn ze namelijk hevig verliefd op elkaar geworden en kunnen ze niet zonder elkaar!! :-* ;D
dus geen zorgen, het ombouwen van die kooi was een goed plan!
doegdoeg!
denise

Mylène

 Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ben ook geweest en heb Jippie en Budgie in één kooi laten zitten en hat gaat iedere dag beter :)
Af en toe snavelen ze hevig verliefd en Jippie wordt steeds aanhankelijker (niet alleen naar Budgie, maar ook naar ons).
Volgens mij is Jippie lang alleen geweest (hij is bij ons komen aanvliegen) en was hij vergeten dat hij een parkietje was :D
Groetjes,
Mylene