Nu ik toch aan het klagen ben Angel (papa van Uno en Due)

Gestart door Maur@, juni 22, 2006, 21:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

is echt onhandelbaar. De hele dag is er oorlog in de kooi, buitenvoliere of waar ze dan ook zitten. Vechten van hier tot Tokyo als er maar niemand in de buurt van Carla (mama van Uno en Due) komt is alles goed. Maar o wee als er eentje een halve meter in haar buurt komt, hij jaagt ze de hele kooi door. Vanmorgen vond ik de twee mannetjes, Baby en Lemon aan hun snavel hangend ongeveer op een halve vierkante centimeter van een gigakooi hangend. Angel liet ze daar niet meer weg gaan. Als ik er ben en ik laat Angel de plantenspuit enkel maar zien, daar straf ik hem mee, dan is het goed en laat hij iedereen met rust. Maar ik ben er niet altijd, dus Angel heeft vaak vrij spel. Angel apart zetten heb ik ook al gedaan, nou je wil niet weten wat die dan uitvreet allemaal om te ontsnappen. Ik heb de neiging om Angel weg te doen samen met zijn vrouwtje om de rust bij de andere 8 terug te brengen. Maar dat is natuurlijk de laatste optie. Wie kan mij helpen met advies? Er gaan 8 vogels in hotel a.s. juli, bij 60 andere parkieten. Ik wil niet weten wat die Angel allemaal aan gaat halen als Carla daar ook tussen zit. Ik krijg er nu al hoofdpijn van.

Safrena

Hey Maur@

Is het echt zo erg gesteld met Angel
Dit komt zelden voor dat een mannetje zich zo gedraagt naar andere parkietjes toe

Waarschijnlijk is Angel heel erg jaloes. En dat ie daarom zo reageert en iedereen "terroriseert"
Misschien lijkt het me dan toch het beste om Angel en zijn vrouwtje Carla apart te zetten, dit om de "vrede" te bewaren.

vele groetjes

Maur@

CiteerIs het echt zo erg gesteld met Angel

Ja het is echt zo erg met Angel. er is werkelijk geen houden aan, hij is super dominant. Ik weet dus echt niet wat ik Marga aan ga doen als Angel bij haar in "hotel" gaat. Het mooie, ik kan er ook wel een beetje om lachen, is dat Carla helemaal genoeg van hem heeft als hij dat gedrag heeft en hem dan ook alle hoeken van de kooi laat zien. Maar Carla posteert zich de hele dag voor de etensbak en/of waterbak en daardoor is de oorlog ook. De rest wil eten en/of drinken, Carla zit ervoor, Angel ziet dat en aanvallen.

Parkieten-Freak

Ik ben benieuwd wat hij zal gaan doen in een vreemde omgeving. Hij is daar nieuwkomer, en zal zich moeten aanpassen.
Omdat Angel echt een gevleugeld "terroristje" is, zou ik voor alle zekerheid een apart kooitje meenemen.
Mocht hij in het parkietenhotel "de beest gaan uithangen" dan kan Marga oproerkraaier Angel samen met Carla in een aparte kooi zetten. ;)


Maur@

Die aparte kooi is er al, want daar worden ze in "aangeleverd". Wie weet wat Marga nog aan Angel kan leren. Of Angel komt als een klein bedropen vogeltje bij de andere 60 vandaan en heeft het voor de rest van zijn leven afgeleerd. Al denk ik dat dat "sweet dreams" zijn.

Maur@

Die twee staan nu helemaal apart, wel een grote kooi en veel aandacht, en mogen ook niet meer bij de anderen in de buitenvoiliere. Wat een rust is er onstaan bij de rest, niet te geloven. Er zijn geen vechtpartijen meer en iedereen vind iedereen weer aardig. Vandaag hoorde ik van een kennisje dat haar vogels zijn overleden, ze waren al op leeftijd en ze wil heel graag nieuwe vogels hebben. Wellicht kunnen Carla en Angel naar haar toe. Ze gaat vanavond op vakantie en als ze terug komt gaan we het er over hebben. Ze woont hier drie keer struikelen om de hoek, dus geen probleem om ze nog eens te zien.