Saai parkietje???

Gestart door nielson, juni 20, 2006, 10:33:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielson

Hoi,

Ik heb nu sinds 5 ½ week een parkiet.
Hij mag lekker rondvliegen maar hij doet helemaal niks buiten de kooi.
Kan me voorstellen dat die niet zo graag vliegt maar hij blijft op 1 plek zitten en doet daar vervolgens niks.
In de kooi is die ook altijd best rustig, hij fluit wel veel en het meeste speelt die met een belletje.

Heb ik gewoon een "saai" parkietje of moet die nog gewoon wennen aan zijn omgeving?

Ik vind 'm verder hartstikke lief maar ik zou het wel erg leuk vinden als die iets meer deed.
Misschien iemand nog tips of toch een kwestie van geduld??


Groetjes.

Safrena

Hey nielson

Een parkietje is nooit saai  :o
Waarschijnlijk moet je parkietje gewoon nog wennen buiten de kooi

Maak voor je parkietje een keer een speeltuintje of een parkietenboom en hang er speeltjes in (zie links) ;)
Je zal merken hoe leuk je parkietje dit zal vinden

http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

http://www.parkietenfreak.nl/a-roxy_pretpark.php

vele groetjes

mickael

Toen ik mijn parkietje een week had deed hij helemaal niets.
Hij ging rustig op mijn vinger zitten en bleef maar zitten.

toen kreeg hij een periode dat hij alleen maar in zijn kooitje zat en toen heb ik een speeltuintje gemaakt.
Dit hielp enorm om hem een beetje naar buiten te krijgen en hij deed al iets meer.

Inmiddels heb ik hem al een half jaar en ik moet zeggen dat ik af en toe best een beetje gek van hem wordt omdat hij zo druk is.

In 1 minuut vliegt ie wel 13 keer de kamer rond. Van zijn kooi op een lampje op mijn hoofd rondje in de lucht enz enz.

Dus........geniet nog maar even van de rust.....binnenkort ren je achter hem aan om hem in zijn kooitje te krijgen.

Chantalleke

Ben het helemaal met Safrena eens, een parkietje is nooit saai!  :-X
Probeer je maar eens in te leven in je vogeltje. Alles is heel groot en eng en dan willen die gekke huisgenootjes ook nog eens heel de tijd dat je 'leuk' gaat zitten doen. Brrrr....veel te spannend allemaal hoor!

Ons eerste parkietje kwam pas echt 'los' na zijn pubertijd. En toen nog ging het allemaal niet altijd even flot. Er waren hele periodes dat hij super aanhankelijk was maar ook periodes dat hij liever wat op zich zelf was. Inmiddels is hij al weer 4 jaar oud en we weten precies waar ie gek op is. Hij houdt er van snavelballen, badderen onder de keukenkraan en lekker komen kletsen tegen Duim (dan zit ie helemaal opgewonden op je hand en als je dan je duim omhoog steekt....nou dan is het feest hoor  :D)
Probeer uit te vinden wat jouw parkietje leuk vindt om te doen, er staan genoeg tips op de site.
Veel plezier. Enne....geef je parkietje een beetje tijd om te laten wennen aan alle nieuwe dingen.

Chantal

Fenixjuh

#4
hoi,
ik vind mijn parkietje ook saai, maar ik heb de oplossing! :-X  Haarspeldjes, oorbellen en andere dingetjes die ik op m'n bureau laat slingeren. Echt geweldig om te zien. Misschien dat bij jou iets van een veiligheidsspeld of een paperclip helpt?
groetjes!

Gebruik maar liever geen veiligheidsspelden, dat is veel te gevaarlijk voor je parkietje! Alle voorwerpen waar scherpe uitsteeksels aan zitten kun je maar beter achterwege laten.
Groetjes, Sonja.

Josephine

Ik vind dat je een parkietje niet ''saai'' kan noemen! die beestjes weten niet wat ze meemaken! Een nieuw huis, nieuwe kooi, iemand die perse wil dat je gaat vliegen! Laat hem lekker op zijn gemak en maak inderdaad een speeltuintje, hang er speelgoed in en je parkietje zal vanzelf nieuwsgierig worden.

Ik vind het trouwens al een heeeeeeeeel goed begin dat hij al lekker fluit en speelt in zijn kooitje.

Nog succes veder!

Groetjes Josephine