Ik raad IEDEREEN een tweede parkiet aan die twijfelen!!!

Gestart door veronique, juni 16, 2006, 19:28:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

veronique

Hallo allemaal....    ;D

Ik ben echt trots met mijn 2 kleine grasparkieten...    :P
Ze heten chico & chester!!!
Ik heb er een van 6 mnd en de ander is nu pas zeg weken!
Als eerste kreeg ik chico we kregen haar echt al heer snel tam en ze kwam al heel vlug naar ons toe! ze verteld je echt van alles echt een hele vrolijke vogel. Kan ook al best wat woordjes vertellen zoals:  ;D
chico kom dan...
geef me een kusje...
hoi!!!
kom op het touwtje...
echt super om te horen we hebben echt geluk met onze kleine chico!
Ik had hem mee naar de kweker genomen en ze zeiden dat ze nog nooit zo'n grasparkiet hadden gezien ondanks ze er al heel veel hadden gehad.
Chico fluit ons precies na en als je vraagt of ie komt komt die naar je toe!
Dus zoals je leest is het een hele leuke vrolijke vogel wat niet eenzaam lijkt.
Maar toch dacht ik aan een tweede want het gedrag van chico verandere toch.
Je merkte echt dat hij alleen maar voor een spiegel ging zitten of voor voorwerpen waar hij zich zelf in zag hij was echt opzoek naar een soortgenootje dus kwam die weiniger bij ons en ging ons echt hard bijten!!!
Toen heb ik dit gevraagd op het forum hoe dat kon hij miste een soort genootje!
Ik heb heel lang getwijfeld zou ik nu een tweede pakken of niet?
want ik dacht chico is nu zo tam en kan al zoveel dadelijk doet die dat allemaal niet meer.
Na heel lang nadenken toch voor n tweede gekozen...
Ze hebben de eerste dag naast elkaar gezeten in een kooi gister hebben we ze overdag samen in de kooi gelaten en dat ging echt super!
Dus ook samen laten slapen!
Alles gaat echt goed!!!
Ze kunnen nu echt niet meer zonder elkaar!
Je ziet echt dat chico heel blij is hij komt nu ook weer vaker naar ons toe en bijt echt nog nauwelijks.
Onze kleine chester hebben we pas 3 dagen maar is echt al heel tam komt meteen op je hand/schouder je mag hem aaien!
Volgens mij hebben we met hem/haar net zoveel geluk!
Als ik ze nu smaen zie denk ik echt had ik er maar meteen 2 genomen...
Heb echt GEEN SPIJT van onze 2 schatjes!
IK RAAD ECHT IEDEREEN AAN DIE TWIJFELD VOOR EEN TWEEDE OM HET TE DOEN!
Dat is echt veel leuker en zeker voor onze kleine chico!


                                                                  Gr van veronique 
                                                                                      &
                                                                                           chico   :-*
                                                                              chester

Cutie_lover

Ik ga ook hetzelfde doen als jij! Bedankt voor dit leuke bericht over een tweede parkiet erbij kopen.

Josephine

Ik was ook al van plan een 2e te kopen, alleen me ouders houden me tegen! ''we vinden het niet nodig'' zeggen ze dan!

veronique

Hoi hoi josephine...

Laat anders je ouders dit verhaaltje eens lezen misschien helpt dat een klein
beetje...  :-[   
Hoop het voor je...
Eigenlijk meer werk is het niet!!! En het is zeker leuk voor de kleine parkiet!
Ik ben echt super blij met de tweede en zie echt dat ik er chico een heel groot plezier mee heb gedaan!
Je ziet nu echt dat het groepsdiertjes zijn...
Hoop voor je dat je een tweede krijgt.
Hoor het wel...                                                           Gr. veronique



                                                                            Chico en Chester  :-*

Josephine

nou... bedankt voor je reactie maar het is niet gelukt...

Ik doe er echt alles aan om het voor elkaar te krijgen...

Wij hebben ook een poes, alleen die is altijd buiten en anders is ie boven omdat hij het in de woonkamer altijd te druk vind... hij komt alleen binnen eten. Daarom is er als nog genoeg tijd dat de vogel(s) eruit kunnen. Maar ja ze vinden het met 1 al erg genoeg! en ze zegen dat je met 2 dan nog meer moet opletten! Maarja als die kat toch buiten is!

Groetjes Josephine

veronique

Misschien toch goede hoop ooit...   :-[

Misschien over een tijdje nog eens proberen!!!
Ik zal voor je duimen   ;D   
Want 2 is echt leuk!!!
En als je de pietjes dan op je slaapkamer zet? Of komt de kat daar ook?
Is dat misschien een optie, ik hoop dat je je ouders ooit zover krijg...
Veeeeeeeeeel succes!   ;)

                                                        Gr van ons

Josephine

#6
Op me slaapkamer vind ik een beetje zielig! dan zit hij lang alleen! in de huiskamer waar hij nu staat kan hij gewoon rondvliegen... dan ben ik er altijd bij, in me kamer kan dat niet.

Mensen
Dit begint al meer op chatten te lijken
En dat doen we in de chatroom ;)
Of je kunt elkaar zo berichtjes sturen via pm ;)
Gr safrena