Trosgierst en de vinger:-)

Gestart door Car, juni 15, 2006, 19:49:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Car


Hallo!

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar reageer nu voor het eerst. Ik heb sinds ongeveer 5 weken een grasparkietje, Puk. Het is mijn eerste parkietje, dus heb nog weinig ervaring...

Hij vliegt al lekker door de kamer heen en gaat z'n kooitje in als ie er genoeg van heeft. Probleem is, dat hij alleen op mijn vinger gaat zitten als ik hem lok met trosgierst. Als hij op deze manier op mijn vinger is komen zitten, blijft hij wel gewoon zitten. Hij vliegt niet angstig weg ofzo. Ik weet alleen niet of ik er wel goed aan doe om het op deze manier te blijven doen. Als ik mijn vinger gewoon voor hem houd, kijkt ie ernaar maar erop gaan z :) :)itten ho maar. Hoop dat jullie me advies kunnen geven. 

Groetjes Carla 

Ben Van den Berge

Wel het is toch al een mooi begin dat hij blijft zitten , overigens heb geduld . Je doet er misschien goed aan als hij op je vinger komt zitten , hem effe te laten eten en dan het weer weghaalt . Dan altijd maar sneller weghalen , totals hij he niet meer nodig heeft . Natuurlijk mooi gezegd , maar het kost heel wat tijd om sommige parkieten tam te maken .
Veel geluk , Ben