Dotje moet worden omgerolen

Gestart door Dick uit Aruba, mei 29, 2005, 22:30:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Dotje (pop), 1 van de drie grasparkietjes die ik onderlaatst van iemand heb gehad, gaat ik omruilen voor een andere.  :(

Zij heeft helaas de irritante gewoonte om het voerbakjes geheel leeg te halen. Voor dit heb ik een ander minder toegankelijk voerbakjes gekocht wat hetzelfde resultaat oplevert. Een paar keer kon ik haar betrappen en berispen maar echter zonder gewenst resultaat. Het liep echter zo ver uit de hand, dat ik haar nu in quarantaine heb gezet. Er zijn immers nog 19 andere soortgenoten die willen eten.

Haar gedrag wordt mij te kostbaar, dus besluit ik haar maar om te ruilen voor een andere parkiet. Het is erg jammer wand het is een mooie parkiet die goed haar draai in de volière kon vinden. Misschien kan Dotje haar energie kwijt als er mee gekweekt / gebroed wordt.

Jammer hoor.  :(

Dick.

Ingrid

Hoi Dick,

Jammer dat het nodig is, maar jou kennende ga je niet over 1 nacht ijs en is dit gewoon de beste oplossing. In jouw belang maar ook zeker in het belang van Dotje (of is het Keetje??) en de andere parkietjes.

Evengoed blijft het natuurlijk een moeilijke beslissing.....

Gr. Ingrid

Jorijn

Ziezo, Topic titel aangepast

Soms is ee keuze niet leuk Dick, Maar het is altijd beter om het beste voor de vogeltjes te kiezen.
Ik weet ook wel dat jij er goed genoeg overna hebt gedacht ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Dick uit Aruba

Citaat van: Jorijn op mei 30, 2005, 06:51:27
Ziezo, Topic titel aangepast

Soms is ee keuze niet leuk Dick, Maar het is altijd beter om het beste voor de vogeltjes te kiezen.
Ik weet ook wel dat jij er goed genoeg overna hebt gedacht ;)

Bedankt Jorijn!

Natuurlijk gaan we niet over 1 nacht ijs, maat Dotje werd me op deze manier te kostbaar en storend voor mijn andere vogeltjes.  :?

Nu ik haar zo zie staan, alleen in een kooitje, vind ik het ook weer heel zielig. Mijn gevoel zegt mij "niet doen en terugzetten", mijn verstand zegt "apart houden en omruilen". Dotje snapt hier natuurlijk helemaal niets van.

Eigenlijk had ik haar liever willen houden totdat het roest in haar verenkleed helemaal is verdwenen door de rui. Zij kwam immers onder de roest binnen. Zij is nu niet "mooi en fris" om te ruilen. Als ik haar hou, kost me dat bijna twee kilo voer per week meer, en dat wordt mij te gortig.

Kuslar

Hi
Jammer dat dotje omgeruild moet worden. Je bent al zo aan haar gewend en zoveel energie gegeven om haar in leven te houden. Zoals je zelf al zei is het misschien beter om haar te ruilen en dat er misschien met haar gekweekt wordt.

Anita & Marisa

Dit is erg vervelend en jammer  :(
Jammer dat het niet anders kan! Maar we weten dat je een goed thuis voor dit beestje gaat vinden!
En we willen graag weten hoe het afloopt :wink:

Veel succes!

Liefs,
Anita en Marisa.