speelgoed

Gestart door juanito, juni 06, 2006, 14:50:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juanito

hallo,

Een paar dagen geleden heb ik een schommeltje gekocht voor de vogeltjes. Maar ze zijn er als de dood voor. Ik heb er dan wat trosgierst bij gehangen opdat ze de associatie "leuk" zouden maken met het schommeltje. Dit heeft echter nog niet veel uitgehaald! Heeft iemand raad of ervaring met angst voor speelgoed?

gr,

Rowan

ze moet er nog aan wennen. en sommige vogels vinden een schommel heel leuk en andere vogels die doen er niks mee. als ze er niks mee doen kan je het beter uit de kooi halen. maar je kan nog afwachten.

gr Rowan

pbos

Hoi,

Ik zou ze inderdaad even de tijd geven om te wennen aan het schommeltje. Alles wat nieuw in de kooi gehangen wordt moeten de vogeltjes aan wennen. Geef ze de tijd en je zult zien dat ze er graag in zitten. Mijn parkietje vindt zijn schommeltje geweldig en dat is zijn vast slaapplekje in de kooi... Succes ermee...

Groetjes...

ilonka

Wat bij mij goed helpt is zelf heel enthousiast spelen met het speeltje. Met een schommel is dat natuurlijk moeilijker want je kan er niet zelf op gaan zitten maar als je echt super overdreven enthousiast bent wordt het vogeltje dat vanzelf ook (bij mij dan).

veronika

jep ! klopt helemaal ! wat ilonka zegt  ::) wat je ook kan doen is een 'na maak vogeltje' nemen en ze op een schommeltje zetten,of een spiegeltje  :-X dan denken de parkietjes dat daar een vogeltje op zit ,en gaan ze het uitproberen  ::)

Idske

Coco was ook erg bang voor zijn schommeltje in het begin, maar ik heb er gewoon een spiegeltje ingehangen. Nu is hij er helemaal gek van en wiebelt lekker heen en weer.

Groet Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!