Birdy is niet meer

Gestart door patric a, juni 12, 2006, 19:53:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hallo parkietenfreaks,


Als eerste wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve en spontane reacties en medeleven op mijn berichtje "Birdy en het dilemma".

Diep bedroefd moet ik jullie mededelen dat vandaag (12 juni 2006) om 18.06 uur Birdy vredig is ingeslapen bij de DA.

Het hele weekend ging het slecht met haar. Ze viel regelmatig van haar stok en kon haar voer- en waterbak niet meer zelfstandig bereiken. Zoals Parkietenfreak al adviseerde had ik de kooi zodanig ingericht dat het makkelijk zou worden voor om te bewegen. Dat batte niet, want ze had geen evenwicht meer op haar stokje.

Ik kon dat niet aanzien. Vandaag zag ik haar weer worstelen. Om zichzelf niet veel te belasten sliep Birdy viel.

Ik ging naar de dierenarts. Hij controleerde haar en zag dat behalve verzwakte spieren, blindheid, waterige ontlasting ze ook een fikse ontsteking aan haar gewricht had waar etter in zat. Haar opereren was geen optie. Dat kon ze, verzwakt en oud als als ze was, niet aan.

De DA adviseerde om Birdy te laten inslapen, hetgeen geschiedde. Ik was erbij.

Wij hebben haar begraven in onze tuin. In haar grafje hebben we 5 bloemetjes gelegd. Een van mij, een van mijn vrouw en een van onze drie caviaatje elk ook een bloemetje. Deze week planten we een mooi bloemetje op haar graf.

Birdy bedankt voor de gezellige dertien jaren!!!
Ik mis je nu al.


Groetjes en liefs van Patric

Cutie_lover

Hoi

Patric, sterkte. 13 is een mooie leeftijd. Ik kan Cutie ook niet zien lijden... Veel sterkte!

Groetjes Cutie_lover

Chicowen

Hej,
Wat een naar bericht nou... Het is denk ik wel het beste voor Birdy geweest. Ze heeft jullie veel liefde en plezier gegeven, maar ik ben er zeker van dat jullie dat haar ook hebben gegeven.
Heel veel sterkte met het verwerken...
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Hoi Patric,

Het zal geen gemakkelijk keuze zijn geweest, maar wel de juiste als ik lees wat er met Birdy aan de hand was. Jullie hebben gedaan wat jullie konden.
Birdy heeft 13 mooie jaren gehad, al maakt dat het verlies niet minder groot. Maar bedenk dat in die 13 jaren vele herinneringen zijn geboren, herinneringen waaruit jullie wellicht nu enige troost kunnen halen. En waar Birdy nu ook is, ik weet zeker dat ze jullie dankbaar is dat jullie in haar belang deze beslissing hebben moeten nemen.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie gevleugelde vriendinnetje.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey patric a

Wat erg voor jullie om jullie lieverdje te moeten laten gaan

Weet dat je de beste beslissing hebt genomen voor haar ook al zal ze niet gemakkelijk geweest zijn.
Ze zal je dankbaar zijn voor alle goede verzorging en het mooie en gelukkige leventje dat ze bij jullie mocht hebben

Veel sterkte

Vele groetjes

Elfje

Hoi Patrick,

Wat erg dat je birdy hebt moeten laten inslapen, maar haar verder laten lijden was ook geen optie. Heel veel sterkte met dit verlies, ik kan me voorstellen dat je in die dertien jaar een hechte band hebt met je parkietenvriendje hebt opgebouwd. Nogmaals heel veel sterkte en daarbij een kunffel van Joep en Pino.

Liefs Elfje

marretje

Ik heb je berichten met een brok in mijn keel zitten volgen. Ik weet ook al is het diertje ouder dan wil je het ook niet kwijt. Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies, en jullie hebben gedaan wat jullie konden.

Maur@

Hoi Patric,

De beslissing is goed geweest. Birdy was oud en aan haar rust toe en heeft een geweldig leven bij jullie gehad. Anders was de leeftijd van 13 jaar nooit bereikt. Bij ons Hompeltje op zijn graf heb ik een rotsplantje geplant. Symbool voor een vechter, een rots. Zet een mooie plant neer en je zult zien dat hij elk jaar heel mooi gaat bloeien. En je zult haar vreselijk missen maar er komt een dag dat je met liefde en een glimlach aan haar terug denkt en zegt: Je was toch wel een aparte vogel en wat hebben we van je genoten. Maar voorlopig doet het nog zeer en moeten jullie het verwerken en daarmee wens ik jullie heel veel kracht en sterkte toe.

Josephine

Wat vervelend zeg! Toch is het goed dat ze nu niet langer hoeft pijn te lijden. Mooi dat jullie haar hebben begraven en er voor allemaal een bloem bij hebben gelecht.
Echt super veel sterkte toegewenst!

Groetjes Josephine

Idske

 :( :'(

Hoi Patric,

Heel veel sterkte met het verlies van Birdy, jullie hebben alles gedaan wat mogelijk was. Ik weet echt niet wat ik zeggen moet verder, maar ik leef met jullie mee.
Sterkte!

Groet Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Cheryl87

Heel veel sterkte! Ook ik heb met tranen je berichtje gelezen..
Heel veel sterkte met dit verlies!

Groetjes Cheryl


Parkieten-Freak

Ook ik zit hier met een brok in mijn keel. :(
Ik vind dat jullie een hele goede beslissing genomen hebben.
Op het moment dat leven lijden wordt, is het een moedig besluit van jullie om voor Birdy een waardige, zachte dood te kiezen.
Fantastisch dat je erbij gebleven bent en Birdy in haar laatste levensfase gesteund hebt. Geloof me, grasparkieten "voelen" dat.

Een lieve grasparkiet waar je 13 jaar trouw voor gezorgd hebt, wil je het liefste voor altijd bij je houden. Helaas kan dat niet. Het is fantastisch dat jullie zo'n lange tijd van haar hebben mogen genieten.
Ik begrijp heel goed dat jullie behoorlijk verdrietig zijn en haar missen. Aan de andere kant weet ik dat jullie vrede zullen hebben met de dood van jullie huisgenootje, Birdy was immers "op".

Patric, ik wil je vragen om nog twee extra bloemetjes op Birdy's graf te leggen.
Eén bloemetje namens alle forumleden die zo meegeleefd hebben met jullie en het verdriet dat jullie nu voelen zo goed begrijpen. Het andere bloemetje is voor jullie.
Een bloemetje als een blijk van waardering voor 13 jaren dierenliefde van jullie zijde.
Ik wens jullie heel veel sterkte!
Groetjes,
Anneke








Sonja

Hoi Patric,

Wat een moeilijke beslissing hebben jullie moeten nemen.
Toch was het ook naar mijn idee een goede beslissing, want een diertje verder leed besparen is ook een teken van dierenliefde. Het laat zien hoeveel jullie om Birdy gaven (en nog doen), door haar niet verder te willen laten lijden.
Koester alle mooie, dierbare herinneringen die jullie hebben aan jullie lieve Birdy, dat zijn er ongetwijfeld ontelbaar veel.

Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met het verlies van jullie kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

Kleintjes

Ook namens ons veel sterkte.
13 jaar is trouwens wel 'n hele mooie leeftijd voor 'n grasparkietje. Ze heeft vast en zeker hele mooie en vrolijke jaren gehad, en jullie hebben van haar mogen genieten.
Veel sterkte namens ons allemaal hier, ook namens onze bandietjes.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

budgie

Ach gossie toch ..... Zo'n oud stumpertje dat nog zo haar best deed om haar versleten lichaampje overal naar toe te slepen. Het nadeel van het beginnen aan parkietjes is dat je ze ooit weer moet afstaan aan de dood. Het is onvermijdelijk maar ik blijf er grote moeite mee hebben. Ik heb het al eerder ergens geschreven: dieren verkeren wat betreft een zachte dood in een zeer bevoorrechte positie t.o.v. mensen.
Zij mógen tenminste sterven als 'het' niet meer gaat ....... Heel veel sterkte met het verlies. 13 Jaren zijn niet niks ...... 

Chantalleke

Och Patric, wat een verdrietig nieuws.  :( Ook ik kreeg vochtige ogen hoor! Ik kan eigenlijk maar heel weinig toevoegen, want de mensen voor mij hebben al heel mooi gesproken.

Nu zo'n groot verdriet om zo een klein diertje. De kleine Birdy was een hartediefje, zoals alle parkietjes eigenlijk wel zijn. En bedenk ook dat jullie Birdy altijd een heel speciaal plekje in jullie hart zal hebben. Ze zal jullie heel dankbaar zijn dat jullie haar hebben laten gaan, want haar laten blijven was geen pretje geweest. Denk aan haar zoals ze op haar best was, in de bloei van haar leven, dan kun je over een tijdje, als de ergste pijn gesleten is, met een glimlach terugdenken aan hoe gelukkig jullie waren met jullie eigen kleine vogelvriendinnetje

Heel veel sterkte.
Chantal

Carla

Wat jammer dat Birdy er niet meer is. Ik leef met je mee, zoals veel mensen hier heb ik ook al parkietjes moeten afstaan en dat is allesbehalve leuk. Parkietjes nemen toch een speciale plaats in je hart, weet hoe moeilijk het ook is dat je de juiste beslissing hebt genomen. Als je parkietje zo ver is moet je ze de rust gunnen waar ze recht op heeft en ze laten gaan. Denk terug aan de mooie jaren dat je met Birdy hebt gehad al zal het op dit moment een schrale troost zijn. Veel sterkte.

Hetty

Heel veel sterkte Patric, weet dat je een juiste beslissing hebt genomen. Birdy heeft bij jullie een goed leven gehad! Dat is een fijne gedachte!!

Groetjes Hetty

janneke

zucht, toch naar...
heel veel sterkte Patric (en vrouw) met dit verlies. Moedig van jullie om deze stap te nemen

Groeten Janneke

Saskia


Ook namens mij erg veel sterkte gewenst...

Meltjuh

heeeel veel sterkte... het is niet niks allemaal :(

manette

Heel veel sterkte gewenst. Birdy zal voortaan altijd bij je zijn in je hart.

patric a

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie troostvolle en lieve reacties na het heengaan van Birdy.  Dat heeft mij en mijn vrouw erg geholpen.

Inmiddels is het een week geleden en wij missen haar vreselijk. Ik meen haar telkens te horen fluiten. Ook loop ik vaak naar de plek waar haar kooi stond. Het was immers zo'n gewoonte om haar daar aandacht te geven. Ook loop ik vaak naar haar grafje bij ons in de tuin.

Het is zo raar dat ze er niet meer is.

We hebben, zoals Parkietenfreak ons vroeg, twee (losse) bloemetjes geplaats. Zodra het iets minder warm buiten is, plaatsen wij er twee mooie plantjes. Het is een mooi plekje in de tuin en dat is wel fijn.

Nogmaals bedankt voor jullie steun.

groetjes van Patric.


baasje Twister

sterkte patricia,

sterkte met het herdenken van Birdy. ik vind het fijn dat je een grafje voor hem hebt gemaakt. ik schrok wel heel erg van het dode schatje.



:o :'( sterkte!!!

greetzz baasje Twister

flirish