Vliegen

Gestart door nielson, juni 12, 2006, 12:04:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielson

Hoi,

ik heb twee vraagjes. Mijn parkietje mag nu sinds een weekje vrij rondvliegen.
Dit gaat op zich wel goed, we mogen 'm op de vinger eruit halen en ook weer terug zetten in de kooi.
Maar als die eruit is doet die eigenlijk helemaal niks. Ik kan me voortellen dat die nog even moet wennen helemaal omdat het een vrij afwachtend vogeltje is. Maar is het nu het beste dat ik 'm dan steeds op de vinger neem en 'm bij me laat zitten of kan ik beter gewoon even afwachten en 'm de tijd gunnen om zelf op ontdekking te gaan.
Oh ja nog een vraagje als we 'm op onze vinger willen laten zitten dan moeten we onze vinger achter 'm houden en dan stapt die zo op.
Als we onze vinger aan de voorkant houden dan blijft die gewoon zitten. Ligt dit ergens aan en doen we dan iets verkeerd.

En nu mijn laatste vraagje hoort eigenlijk niet hier maar om daar nu een nieuw topic voor te starten vind ik ook zoiets.
Wij gaan binnenkort een weekendje weg we vertrekken dan op zaterdag om een uur of 1 en komen zondagavond terug kan die dan gewoon alleen thuis blijven of toch beter wegbrengen. Ik vind alleen thuis blijven eigenlijk wel zielig maar als ik 'm wegbreng dan is dat natuurlijk ook wel stress voor zo'n beestje en dat voor 1 nachtje.  Wat is wijsheid????

Alvast bedankt voor evt. tips en antwoorden.

Groetjes Nielson

Rowan

ik zou hem gewoon thuis laten. je geeft hem gewoon wat lekkers voor dat je weg gaat en voldoende eten en drinken. en je laat hem van te voren nog even vliegen.

ingrid1965

Hoi ik heb ook een jong parkietje van ongeveer acht weken oud en ook die blijft alleen maar op onze vinger zitten en wilt niet vliegen, hiervoor hadden wij er ook eentje en die deed niet anders dan vliegen. Ik denk dat het aan het beestje ligt de een vliegt meer dan de andere , denk ik hoor. Succes verder met je parkietje.