gescheurde veer

Gestart door Xx GrAsPaRkIeT xX, juli 09, 2006, 22:33:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xx GrAsPaRkIeT xX

Mijn Scotty begint dus nu net weer wat te vliegen en ik ben altijd heel voorzichtig met dat lieve beestje geweest, maar nu zag ik vandaag dat het puntje van één van zijn vleugelveren (ongeveer 1 cm van buitenaf) omgeknakt was:(. Het is de op één na buitenste veer van buitenaf bekeken. Kan dit kwaad??
Moet ik naar de dierenarts?? Wat kan ik hierzelf tegen doen?? En zou het kunnen dat hij hierdoor niet kan vliegen?? Ik maak me zorgen...  :(

groetjes ilse...

Kleintjes

Hoihoi,

veren kunnen breken als ze spelen en dat kun je niet verhinderen. Mijn parkietjes hebben ook wel eens kapotte veren maar die vallen gewoon uit en is er niks aan 't handje. Echter als dit spontaan gebeurt, dus zonder echte aanleiding zoals ruw spelen, kan dit 'n tekort aanduiden. Ik kan helaas niks zeker zeggen omdat ik (helaas *zucht* ) geen DA ben, maar 'n eenvoudige parkietenfreak  :-X.

Ben benieuwd wat anderen heirvan denken, van jouw probleempje.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Xx GrAsPaRkIeT xX

heej... bedankt voor je reactie!!  ;D

maar moet ik nou dat kleine stukje veer laten zitten of eraf knippen (wil ik eigenlijk niet  :'()
dus die veer gaat er wel met de rui uit? ook die vleugelveren??  ???

nou, alvast bedankt voor reacties!!

groetjes ilse en snavelkusjes scotty  :-* en keecko  :-*

Safrena

Hey Ilse

Zeker NIET zelf de veer gaan uittrekken of afknippen, laat deze maar zitten
Normaal zal die met een grote rui ermee uitvalllen
Mocht dit toch niet gebeuren en je parkietje geeft er last van te hebben kun je dat beter laten nakijken en eventueel weghalen door een vogelarts

vele groetjes

Xx GrAsPaRkIeT xX

heejj....... ok

ik zal hem laten zitten (dat zou ik trouwens ook gedaan hebben, hoor, maar ik dacht straks is het ernstig en moet er wat aan gedaan worden...)
ik durf hem er ook niet uit te trekken of te knippen... ben bang dat ik hem pijn doe  :-[
maar goed, scotty heeft er geen last van en zit nu lekker met een tevreden kopje te zitten op zijn stokje...  :-* Dus het stukje veer blijft mooi zitten!...  ;)

bedankt voor de reacties!!

groetjes ilse en snavelkusjes van mijn maatjes

Xx GrAsPaRkIeT xX

Scotty vliegt al een beetje, hij komt een stukje omhoog en dan vliegt hij weer naar beneden. (hij komt al steeds hoger  ;D) Dat wou ik (even off-topic, hoop dat dat mag) vertellen. Maar vandaag tijdens het vliegen, viel het kleine stukje veer eraf...  :( :( :(
het stukje is 1,3 cm, hij lijkt er geen last van te hebben, maar doet dat zeer als zo'n stukje veer eraf gaat?? Het is namelijk wel van een van zijn vliegveren (om het zo maar te noemen). Kan hij nog wel gaan vliegen, want het gaat namelijk weer stukken beter met Scotty sinds hij ziek is geweest.  :D

groetjes ilse en mijn schatjes (scotty en keecko  :-*)

Xx GrAsPaRkIeT xX

over die stukjes veer die eraf gebroken waren (bij zijn staart was dat ook gebeurt toe hij ziek was). Kan dat ook komen omdat hij in het ziekenkooitje zat en telkens langs de tralies klom (het waren verticale tralies, met in het midden en boven en onder een horizontale tralies) Hij klom er telkens in (toen hij weer wat opknapte en telkens de veren tussen de tralies schrapen. Kan het daardoor komen, of misschien door een vitamine gebrek??

Is er ook iets waardoor de veren sterker worden en niet meer afbreken. bepaalde vitamine ofzo?? Toen hij ziek was heeft hij 1 week lang geen mineraalsteen gehad, kan het daardoor komen??

weet me geen raad meer en wil graag dat hij weer een mooi verenkleed krijgt...

Anita1983

Hallo,

Wanneer het afgeknapte veren zijn, dan groeit dit vanzelf weer aan. Zoals Safrena al zei, (binnen)parkieten ruien meerdere keren per jaar en niet altijd vernieuwen zij alle veren. Het belangrijkste is dat het nu beter gaat met Scotty, ookal zien misschien deze veren er niet erg mooi uit. Ook dit komt dan allemaal goed.

Ook blijf ik herhalen dat wanneer je je echt zorgen maakt, je het beste naar een vogelarts kunt gaan. Zij kunnen zien wat je bedoelt en je hier feedback op geven.

Liefs,
Anita

Xx GrAsPaRkIeT xX

#8
Bedankt voor je reactie!

NOu, ik hoefde me nergens zorgen over te maken hoor!
De veren waren inderdaad afgeknapt, en zijn al wat langer geworden.  ;D
Toen ik de afgeknapte veren eerst zag, schrok ik en dacht ik aan kruipersziekte.
Gelukkig zat er geen bloed aan en waren het geen hele veren.

Van mij mag er op dit topic wel een slotje op! Ik weet namelijk genoeg.

groetjes ilse en knuffels van scotty en keecko  :-*

Bij deze *KLIK*