nieuwe parkiet Joey

Gestart door marretje, juni 09, 2006, 20:20:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marretje

Ik vraag me af of ik het dit keer goed heb gedaan met kiezen. Joey heeft een geheel paarse neusdop met een blauwe waas op de neusgaten. hij is nu 6 a 7 weken, als ik het schemaatje bekeken heb is dit een mannetje. Hij heeft absoluut geen wit en is een schatje. Ik heb helaas nog geen goeie foto.

Ingrid

Zoals je het beschrijft, lijkt het een mannetje te zijn. Zonder foto is het echter moeilijk te beoordelen.

marretje

dank je wel voor je antwoord. Als ik goeie foto's heb gemaakt zal ik er in het fotoalbum plaatsen. De reden dat ik deze vraag stel omdat ik sommige foto's met roze en paarse neusdoppen zie en dan staat er bij vrouwtjes dus ik werd onzeker. Wij hebben wel een mannetje zitten maar zijn neusdop was in het begin echt roze en deze is donkerder

marretje

ik heb er toch maar foto bijgezet maar na dat die gecomprimeerd is, weet ik niet of het nog duidelijk is. Joey is de groene parkiet op de foto en hij is nu 8 weken bijna.

[verwijderd door de beheerder]

Annika

ik denk toch eigenlijk een popje. Ik vind de neusdop meer lila dan paars, maar dat kan natuurlijk ook door lichtval op de foto zijn ...

marretje

ik hoop toch eigenlijk op een mannetje gezien de samenstelling van de vogels. Maargoed we wachten maar af. De kleur is inderdaad is lichter dan op de foto, maar Knabbel had een echt roze dop en dat is toch een mannetje

Annika

de foto die je geplaatst hebt van Knabbel in het album, is dat een recente? Of heeft Knabbel inmiddels een donker blauwe neusdop? Als ik nml die foto in het album zie zou ik ook een pop gegokt hebben  ???

Tot nu toe heb ik hier de ervaring met donker paarse neusdop is man
lila of lichtblauw is pop

en hier een keer roze neusdop was ook pop  :'(

marretje

De foto van Knabbel is een paar weekjes eerder gemaakt, Knabbel heeft nu een donkerpaarse neusdop met blauw rond de neusgaten. Hij gedraagt zich absoluut als een man, hij wil nl. Babbeltje steeds bestijgen als je dat zo noemt.

Annika

hahaha dan zal het inderdaad een man zijn, zowel door zijn gedrag als de kleur van de neusdop. Op de overigens prachtige foto in het album lijkt het nog erg licht, zijn neusdop

joey

ian van mij had als kleintje ook paarse neusdopjes en het is een meisje!!!! :D
en joey kan ik niet anders als met blauwe neusdopjes :P



                                       Gr sylvia joey en ian

marretje

Misschien heb je ze al gezien maar ik heb nieuwe foto's in het album geplaatst. Misschien word je daar wat wijzer van. En in de vorige berichten schreef ik het verkeerd, de dop is donkerder dan op de foto's. Volgens mij is Knabbel gewoon een laatbloeier.