giftig of niet ?.

Gestart door Daisy1988, juni 03, 2006, 19:54:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daisy1988

Hallo allemaal.

sorry dat ik er een topic voor open maar ik wil graag zeker weten of dit "onkruid" giftig is voor mijn parkietjes.
omdat ik binnenkort een buiten voliere ga bouwen en dit bijna niet weg te krijgen is, want het kom heel erg snel weer terug.
het is waarschijnlijk zevenblad maar ik weet het niet voor 100% zeker.
ik kan ook nergens vinden of het nou giftig is want het staat ik geen een lijst.

hier 2 foto's ervan.

Groetjes



janneke

hoi,

Dit vond ik op een valkparkietforum:
Zevenblad is geen gifttige plant, maar werkt wel als diureticum. Dat wil zeggen dat er door de nieren meer vocht wordt uitgescheiden, dus meer urine gevormd.
Ik heb zelf geen idee of dat kwaad kan bij valkjes.
Het melksap van de paardebloem is giftig (voor de mens licht giftig), helaas weet ik niets van de bloemen 
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?PHPSESSID=446b1f0ef0f777d73dfa1a7da65323da&topic=9932.msg127303

Ik neem aan dat voor grasparkieten het zelfde geldt.

Ik vond ook een andere website waarop zevenblad als ingredient voor een gerecht (voor mensen weliswaar) wordt genoemd. Daarin staat dat zevenblad ook een pijnstillende werking heeft (dmv gekneusde bladeren)

Ik denk dat andere forumleden je beter advies kunnen geven. Uit de vergaarde info op te maken denk ik dat ik het liever niet aan mijn parkieten zou geven. (kans op uitdroging?? :-[)


Groet Janneke

Ingrid

Ik ken het bericht waar Janneke naar verwijst, echter is dat informatie die niet na te zoeken is. Ik heb op internet gekeken en er wordt tot nu toe niets geschreven over wel of niet giftig. Mensen kunnen het eten inderdaad, maar een mens is niet te vergelijken met een parkietje. Het is tegen reuma en jicht.
Misschien lukt het met termen als Hanepoot, Stippelkruid, of Wilde Vlier, want zo wordt zevenbald ook wel genoemd.

Daisy1988

ok ik zal nog wel even verder zoeken en het zo goed mogelijke proberen weg te houden voor de zekerheid..

bedankt  ;) ;D

freakje

Hallo allemaal,
Ik wil binnen kort mijn twee parkieten los laten vliegen in huis.
ik heb wat planten in de huis kamer waarvan ik niet weet of ze giftig zijn.
-Nestvaren(Asplénium australasicum
-Pisónia umbellifera variegáta(Nyctaginaceae)
-Echevéria cultivars(Crassulaeae)
-Ficus op stam(Microcarpa)
Gr. Heleen

Sonja

Hoi Freakje,

Welkom op het forum. :)

Bij deze link kun je zien welke planten er giftig zijn voor je parkietjes:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=751.0

Tot slot wil ik je adviseren om planten waar je over twijfelt of ze al dan niet giftig zijn, het zekere voor het onzekere te nemen, en ze uit de kamer te zetten.

Groetjes, Sonja.