soorten voer mengen?

Gestart door Rowan, juni 10, 2006, 16:35:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan

hoi,
ik heb altijd gewoon parkietenzaad. maar kan ik door het parkietenzaad ook ei-kracht-voer doen. en snoep zaad?? kan ik dat er allemaal door heen mengen???
graag reactie
groetjes Rowan

Sonja

Hoi Rowan,

Als je gewoon parkietenzaad geeft, en geen XtraVital, kun je beter het ei-krachtvoer in een apart bakje verstrekken. Niet te vaak trouwens, wat dat is weer niet goed voor de niertjes van je parkiet.
Ook het snoepzaad kun je beter niet door het gewone parkietenvoer mengen, maar zo af en toe eens apart in een klein snoepbakje verstrekken.
Anders werk je het 'snacken' in de hand, en krijgt je kleine vogelvriendje op den duur vitaminegebrek.

Groetjes, Sonja.

Punky

Ik had een tijdje geleden toen ik me verveelde ook van alles en nog wat gemengt, dat was achteraf niet zo goed plan, want de verhoudingen klopte niet. Ik had er ook instekten pate door heen gedaan dat stonk enorm en ze aten het niet eens. Ook eivoer, groenvoer, praatzaad, gewonen zaadjes en extra vital. Omdat het stonk, en omdat de verhoudingen niet klopte. Heb ik het weg gegooit. tja zonder van je geld, en de hele vloer lag onder. :'(