Nieuw parkietje

Gestart door missie_go, mei 30, 2006, 17:15:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

ik wil een paar dingetjes weten!!
ik heb pas een nieuw parkietje!!(genaamd: poekie)
hij is +- 5 weken, en zijn veren zijn nog niet helemaal zoals het hoort
ik weet niet of dit normaal is als die zo oud is, mijn moeder zegt dat de veertjes nog moeten groeien.. dus..
en nog iets..: een pootje is wat dikker en hij houdt die ingetrokken.. hij is niet meer zo bang (ik heb hem pas gisteren gekregen) en hij floot al vrolijk mee met een cd met australische vogels(als hij/zij parkietjes hoorde) en hij/zij klom al tegen de tralies en maakte zichzelf helemaal in de knoop(hij is er wel weer uit gekomen :P)
maar ik wil graag dat het een gezond parkietje is!!

plies help mii
een bezorgd verzorgertje

en ik heb paar fotos gezien van parkietjes die zo oud zijn en die hebben wel al al hun veertjes!!
of is mijn p'tje gewoon wat langzamer ofzo
(hij is wel heel vrolijk,, zover ik denk)

Berichtjes samengevoegd ;). Gr. Ingrid

Safrena

Hey missie_go

Ben je helemaal zeker dat je parkietje al de goede leeftijd heeft :-[

Normaal is zelfs vijf weken nog veel te jong om de ouders weg te halen
en dan zouden ze ook allemaal hun veertjes moeten hebben
Ze zouden dan al mooi in hun baby veertjes moeten zitten

Gebrukt je parkietje zijn pootje goed? Steunt hij erop?
Zoniet en het pootje gezwollen is lijkt me dat toch het beste om dit even te laten nakijken bij een dierenarts

vele groetjes

missie_go

van de leeftijd ben ik niet helmaal zeker ???

het pootje gebruikt hij gewoon goed.. staat er op en vanalles..
wel trekt die hem soms op.. maar meestal staat die er gewoon op..
en hij is heeeel vrolijk.. fluit als je binnen komt of als je met iets kraakt ofzo :D
en hij wringt zichzelf in vanallerlei knopen(ram schatiig)
van die veertjes zou ik dus echt niet snappen
hij krabt soms wel eens... maar hj laat geen veertjes los ofzo..
en ze zijn al aan aant goeien ;D
en hij verveelt zich(denk ik) niet.. hij krijgt veel aandacht
en nog iets.. zijn vrouwtjes altijd veel stiller of is dat gewoon soms..
want die van mij is heel luid ruchtig..
ik wil hem ook graag leren praten.. hoelang duurt dat eiegenlijk als je hem een woordje (lieve poekie ::)) leren??

Sonja

Hoi missie-go,

Ieder parkietje trekt zijn pootje weleens op, dat is een teken dat ze lekker op hun gemak zijn. Meestal zetten ze hun veertjes daarbij ook wat op.
Anders wordt het als je parkietje steeds hetzelfde pootje optrekt, en het niet of nauwelijks gebruikt. Is dit het geval, dan doe je er goed aan het advies van Safrena op te volgen.

Hoe veel geluid een parkietje maakt, hangt vooral af van het karakter van het diertje.
Popjes kunnen soms ietsje pinniger zijn dan mannetjes, maar dat gaat lang niet altijd op.
Ik heb zelf zowel een mannetje als een popje, en beiden zijn heel lief en echte kroelkontjes. ;)

Over praten kun je hier meer lezen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Sonja.

missie_go

mijn parkietje zet inderdaad zijn veertjes op en wisselt van pootje dat hij optrekt!!
dus dat is een goed teken ;D

maar miss weet ik het al van die veertjes:
er zaten 3 jonkies bijj elkaar in de zelfde kooi.. miss waren ze gewoon wat aan het vechten ofzo ???

maar nog een vraagje.. het hoort niet echt bij dit onderwerp :-[
als je hem op je vinger wilt laten zitten.. moet je dan je vinger zo een beetje onder zijn buikje duwen zodat hij er op loopt, of je vinger iets verder met iets lekkers erbji zodat hij op je vinger vliegt??

Annika

heb je je kleine parkietje rechtstreeks uit het blok meegekregen? Houd je dan wel goed in de gaten of ie eet? Want meestal leren ze zelfstandig te eten als ze uit het blok zijn, hun vader leert dat ...

--!Kim!--

Ik heb zelf een tijdje parkieten gekweekt, met 5wkn is het heel normaal dat ze nog niet alle veren hebben. De snavel is nog met veel zwart erin en waarschijnlijk zul je wel wat pennetjes zien zitten. Let wel op dat de parkiet al zelfstandig eet..normaal gesproken wordt hij nog (bij) gevoerd door papa's! Succes!

Annika

geen van mijn parkietjes die ik zelf gekweekt heb zat met 5 weken nog niet volledig in de veren hoor ...  ::)

missie_go

ok ;D
hij kan al zelfstandig eten.. alleen heeft die het etensbakje nog niet gevonden!!..natuurlijk heb ik wel eten op de grond.. dat eet die wel.. hij eet ook uit mijn hand :-* :D
maar die veertjes zijn er maar op een paar plaatsen niet:
zijn kopje
op zijn buikje
onder zijn vleugels..
en (niet echt veel) op zijn vleugeltjes... ik weet niet of dat echt normaal is..

groetejs van margootje