Ivory

Gestart door Maur@, mei 29, 2006, 17:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ingrid

Hoi Maur@,

Vervelend zeg dat de afspraak is verzet naar morgen :(. Hier brand een kaarsje, mag ik duimen draaien overslaan die doen namelijk al erg zeer ;). Ik hoop op het beste voor Ivory en jullie. Sterkte in ieder geval met nog een avond, nacht en ochtend wachten!

Groetjes, Ingrid

Meltjuh

Hoi Maura

Ik brand een kaarsje special voor jou en Ivory!
Heel veel sterkte morgen en ik zal aan je denken!

Parkieten-Freak

Ook hier wordt geduimd Maur@, veel sterkte morgen!


smartie

Jeetje zeg. Ook hier wordt met je meegeleefd. Kaarsen zijn nog niet tevoorschijn gekomen uit de verhuisdozen, maar mijn gedachten zijn bij Ivory en iedereen die om haar geeft!

Sterkte... en veel liefs!

janneke

Wat naar dit! Ik hoop dat de dierenarts goed nieuws voor jullie heeft. Ik duim in ieder geval mee!

maartje

kaarsje is bijna op gebrand..
Hoe gaat het Maur@?

Maur@

Nou als Dr. van Doormalen het al niet weet, wie zijn wij dan. Hij vind haar een goed uitziende, "gezonde" vogel. Wel constateert hij dat zij erg wankel is. Ze ziet wel en hij vermoed wel een achteruitgang van haar zicht. Maar of dat nou komt door het albino zijn of misschien toch een neurologische aandoening, dat weet hij ook niet. Ook vertelde hij dat grasparkieten erg gevoelig zijn voor tumoren. En met name in een  neurologisch geval, een hersentumor. Hij kan bloedonderzoek doen, maar heeft dan zoveel bloed nodig dat Ivory niets meer over heeft, ??? tsja dat is ook niet zo een strak plan. Hij heeft haar een antibiotica injectie gegeven die een week werkt. Als ze hiervan op knapt dan moet ze er over een week nog één hebben. Knapt ze niet op, vertelde hij zullen we moeten wennen aan Ivory met een "handicapje". Zorgen dat ze een veilige omgeving heeft en een beetje extra zorg. Ook vertelde hij dat dit soort zaken zich voor doet bij een loodvergiftiging. Het sloopgedrag van grasparkieten aan bijv. loodveters in gordijnen wil nog wel eens nare gevolgen hebben. Ivory sloopt wel altijd aan de tralies, maar die zijn niet van lood.

Ben best trots op mijn wijffie. Ze heeft hem niet gebeten en een heel klein zielig piepje gegeven bij de injectie. Nu is ze weer thuis en vind het allemaal wel weer prima zo.

Beetje armer, ietsje wijzer en afwachten.

maartje

he gelukkig
ivory is de kink-kong koningin!!

Chantalleke

Hopelijk knapt de kleine meid snel op door de medicijntjes!  ;D
En ik weet zeker dat ze ondanks misschien een klein handicapje een heel fijn leventje bij jullie zal hebben.

Toen ik jullie site volgde over Hompeltje heb ik echt met jullie meegeleefd. En als ik even terugdenk aan wat jullie voor dat ventje allemaal hebben gedaan, dan weet ik zeker dat het met Ivory ook goed komt. Ik wens jullie in ieder geval heel veel goeds toe, zodat jullie ook eindelijk eens kunnen genieten met zijn allen, zonder zorgen.

Groetjes
Chantal

Meltjuh

Hey Maura

hoop dat ze snel opknapt en net zo dapper is als Hompeltje!

Maur@

Och hemel ze was er nu waarschijnlijk op voorbereidt. De dierenarts zei ook grasjes zijn hele slimme vogels, tja dat weten we nu ook. Ze kwam toch iets minder gemakkelijk uit de kooi en liet zich niet zomaar op haar rug houden. Ik moest haar pootjes vasthouden voor de prik. Ze beet hem net eventjes, niet echt hard, maar wel zo van "jou vind ik niet lief". Oeps het is dus een kuur van tenminste drie prikken, volgende week vrijdag dus weer op en neer naar Amsterdam. Maar ja ach je weet waar je het voor doet.

Annika

die dierenartsen zijn gelukkig wel wat gewend en het is zeer zeker niet vreemd dat Ivory het allemaal niet zo leuk meer vindt.
Maar het is voor haar eigen bestwil dus even sterk zijn, hopelijk knapt ze ervan op.

Groetjes Annika