Safrena

Gestart door Maur@, mei 29, 2006, 08:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Volgens mij moet Winnie vandaag naar de dierenarts voor de bloedpen. Heel veel succes gewenst en ik hoop dat het goed af loopt en ze eindelijk van die bloedpen verlost zal zijn.

Safrena

Hey Maur@

Bedankt voor je berichtje

Winnie moet inderdaad vandaag geopeerd.
Heb ze deze morgen om half negen bij de dierenarts gebracht :'(
Hoop dat ik haar snel weer mag gaan ophalen.

Ook voor poeken want die mist onze lieve dame ook zo  :'(

Vele groetjes

kaboutertjes

Veel sterkte ermee en hoop dat je snel hoort dat je je parkietje weer mag halen.

Sylvia

Chicowen

Ook van mij heel veel sterkte gewenst!
Hopelijk is Winnie weer snel in jullie midden  ;)
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

reza

Ja heel veel sterkte.

esther

Oh ik lees het nu pas, ik wist niet dat Winnie zo'n last van d'r bloedpen had.
Ik hoop dat ze snel weer thuis is en dat alles goed gaat.

Groetjes Esther

marretje

heel veel sterkte en ik hoop dat ze weer gauw mag opknappen.

budgie

Ik sluit me aan bij al die goede wensen!

Safrena

Hey mensen

Allen heel erg bedankt voor jullie berichtjes  :-*

De operatie is goed verlopen.
Ondertussen is mijn lieve dame Winnie weer lekker terug thuis bij ons  ;D
Ze stelt het prima. Ze heeft al lekker gevlogen, haar zitten poetsen en al een beetje trosgierst gegeten  :D

Vele groetjes

Chicowen

Wat fijn dat de operatie goed is verlopen en Winnie weer lekker thuis is!  ;D
Verwen haar maar lekker  ;)
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

marretje

Fijn dat alles zo goed en snel is verlopen. Ik was best benieuwd en fijn dat je het ook zo snel laat weten.

Groetjes van Mar, Sjakie, Spike, Knabbel en Babbel ;D

Josephine

Wat fijn dat alles is goed gegaan zeg! Ik hoop dat hij er snel weer helemaal bovenop is! en verwen hem maar wat extra.

Groetjes Josephine

Meltjuh

Gelukkig maar Nancy ;D

Maur@

Pak van mjin hart. Dat heb je gelukkig weer achter de rug, want dat je er heel erg tegenop zag wist ik.

Parkieten-Freak

Goed gedaan Winnie en Nancy! ;D
En....een goed herstel toegewenst! ;)


Chantalleke

Wat fijn om te lezen dat alles zo goed verlopen is! ;D
Groetjes
Chantal

Carla

 ;D He goed te horen dat alles prima is verlopen gisteren. Kan die bloedpen nu nog terug komen of is winnie er voorgoed van verlost? Heb ervaring met parkietjes maar heb nog nooit een bloedpen van dicht gezien.

Safrena

Hey Carla

De plaats waar de bloedpen verwijderd is kunnen nooit geen bloedpennen meer terug komen.
Iedere keer nadat de bloedpen uitgetrokken werd kwam die even later weer terug. Daarom deze ingreep.
Na ze operatief verwijderd te hebben bevestige de dierenarts dat het echt nodig was,want Winnie had er echt veel last en pijn van.

Net naast de pen bij Winnie zat er in het kliertje (zoals voor mensen en haarzakje) nog een pen bij die gelukkig niet groeide maar wel een enorme last bezorgde door steeds maar op de andere pen te drukken en tegen het kliertje te drukken "om te willen groeien". Die kon ik dus niet zien. Die hebben ze pas ontdekt tijdens het wegsnijden van de andere pen en is dus ook goed verwijderd.

Bloedpennen kunnen wel nog op andere plaatsten terug komen ooit maar laten we hopen dat dit nooit gebeurd. :-[

Maar even over de bloepen.
De meeste mensen stellen zich voor een bloedpen, dat is toch een vlieg of staart pen waar bloed in het hulseltje zit.
Neen bij winnie helemaal niet.

Toen ik de eerste keer de pen ontdekte dacht ik dat er een tandenstoker in haar vast zat. ???
Yep zo een pen begint eerst een halve tot een centimeter te groeien en dan wordt die keihard en licht bruin van kleur.
Die blijft dan maar verder groeien maar in de gekste vormen en met veel pijn natuurlijk. De laatste die ze verwijderd hebben die groeide in een U vorm.

Vele groetjes

Cutie_lover

#18
Misschien heb je een fotó? Ik ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet, zodat ik op tijd kan alarm slaan als Cutie het krijgt...

Sorry
Heb geen foto van die pen
Gr safrena

janneke

Hoi Safrena en Winnie,
Fijn dat alles goed is gegaan! Toch eng, zo'n klein beestje dat een operatie moet ondergaan! Succes met het herstel!
Groeten

maartje

is dat een operatie geweest met narcose? Dat lijkt mij het engste, zo'n klein diertje onder zijl. Zitten altijd risico's aan zelfs bij mensen zeggen ze. (beetje nieuwsgierig)
veel beterschap Winnie, laat je lekker verwennen!

Safrena

#21
Hey Maartje

Het is inderdaad een operatie met narcose geweest
Een heel lichte narcose ;)

en de risico's yep dat vertelde de dierenarts mij ook. Er zitten alitjd we risico's aan een operatie net als bij de mens en andere diertjes

Maar gelukkig is alles goed gegaan en ondanks ze gister toch pijn had is ze vandaag al stukken beter en heeft ze minder pijn ;)

Vele groetjes