Het arme beestje

Gestart door Meltjuh, mei 28, 2006, 20:04:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal,

Vanmiddag pakte ik het oudste vogeltje uit de kooi om een beetje stukje te gaan vliegen. Ik doe dat 1 voor 1 zodat ik goed kan kijken of er wat gebeurd.
Omdat vogeltjes meer beelden per seconden zien en daardoor verlichting zien knipperen (want lampen knipperen zo snel dat wij het niet kunnen zien) had ik de luxeflex niet helemaal naar beneden gedaan zodat er nog genoeg licht van buiten naar binnen kwam.
Mensen jullie raden het vast al :-[ Hoe heb ik zo stom kunnen zijn! Ik had er juist alle goede bedoelingen mee...  :(
Ze hadden allemaal al een paar keer rondgevlogen en het altijd heel voorzichtig gedaan. Waarschijnlijk zag het arme vogeltje dat ene randje licht en is in volle overtuiging dat hij er naartoe kon zo tegen het raam aangevlogen... :( Hij heeft niet veel pijn gehad... Hij was zo gezond en had nog een heel leventje voor zich. Door 1 fout met goede bedoelingen is hij er niet meer :(

Wat voel ik me verdrietig en wat neem ik het mezelf kwalijk. Hoe heb ik ooit zo dom kunnen zijn! Ik heb alles voor die beestjes over :(

En dan te bedenken dat sommige mensen hun parkietje in een klein kooitje houden in een donker kamertje met elke dag het zelfde eten... Het is zo oneerlijk :( :(

Safrena

Hey Meltjuh

Owjeetje  :(
wat verschrikkelijk voor je.  :'(
En je hebt zo je best gedaan en ze de beste verzorging gegeven voor die kleine lieverdjes waarvan we allen hebben mogen meegenieten ;)

Heel veel sterkte

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ow Meltjuh, wat afschuwelijk, wat vind ik dit nu ontzettend naar voor je......... :(
Een ongelukje zit in een klein hoekje, dat weten we allemaal....... je moet het jezelf niet kwalijk nemen.
Als jonge vogels gaan vliegen, kleven daar altijd risico's aan, zowel in de huiskamer als ook in de vrije natuur.
Ik begrijp heel goed dat je erg verdrietig bent......en ik kan niets anders doen dan je veel sterkte toe wensen met het tragische verlies van je jonge vogeltje :(
Hou je taai Meltjuh.....


Ingrid

Ohhhhh Meltjuh, wat een verdrietig bericht..... Reken je zelf niets aan, het is zoals Parkietenfreak zegt, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Heel veel sterkte met het verlies van je baby-parkietje!! Een virtuele knuffel van mij ....

Chicowen

Hej Melanie,
Ik had het al eerder van je gehoord en heb je toen ook al gezegd dat het absoluut niet jouw schuld is!
Je hebt het beste met al je beestjes voor en dat is ook duidelijk te zien aan hoe je ze verzorgt!
Dit is gewoon een ongeluk (en die zitten altijd in een klein hoekje).
Neem het jezelf niet kwalijk.
Heel veel sterkte!
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Nina

Verschrikkelijk voor je  :(. Al snap ik heel goed dat je je nu schuldig erover voelt, het was echt niet jouw schuld! Sterkte met je verlies.

Kleintjes

Hoihoi,

wat erg dat 't ongelukje gebeurt is :'( . Ik wens je veel sterkte met 't verlies van de kleine. Namens ons: sterkte.

Komt eigenlijk als 'n schok, maar gelukkig dat hij geen pijn heeft hoeven lijden, dat was nog erger geweest. Meltjuh, ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren, bij de een gebeurt dit bij de ander dat. Klinkt misschien 'n beetje erg nuchter van mij wat ik net typte, maar 't is nu eenmaal zo helaas. Er zijn gewoon dingen die gebeuren waar je niet veel aan kan doen. Had net zo goed bij de nieuwe baasjes kunnen gebeuren, niemand zal 't zeggen.

Nogmaals, veel sterkte en 'n dikke knuffel van ons allemaal

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Meltjuh

#7
Had ik maar had ik maar...  :-\
Hij had zon mooi leventje kunnen krijgen.

Dan merk je toch meteen hoeveel je om een beestje kan geven in zon korte tijd..




Laatste eer aan me kleine lieve ondernemende vogeltje :(

Bedankt lieve mensen!

Daisy1988

mooie foto .. en sterkte  :-*

Sonja

Och Meltjuh, wat vind ik dit nu toch verschrikkelijk erg voor je. :(

Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt om dit ongeluk met je lieve parkietje, maar hoe erg ook, zulke dingen kunnen gebeuren. Probeer jezelf hier niet de schuld van te geven.

Heel erg veel sterkte met het verlies van je kleine lieverdje.

Groetjes, Sonja.

budgie

Och lieve Melanie, ik vind het zo verschrikkelijk. Juist bij jou, bij iemand die alles voor haar parkietjes over heeft. Ik begrijp je zelfverwijt zo goed. Maar dat hoef jij echt niet te hebben, hoor! Je mag trouwens best verdriet hebben. Ik leef met je mee! Ik vind het ook zo onrechtvaardig dat er mensen zijn die slecht voor hun vogeltjes zorgen en dat bij hen dan alles (gelukkig voor de vogeltjes) voor de wind gaat. Ik zit ook nog steeds met Sjakie te tobben. Het was vanavond weer een drama. Als hij doodgaat, zal ik mezelf ook verwijten dat ik dingen beter had moeten doen of juist niet had moeten doen terwijl ik toch zo goed mogelijk voor hem zorg. Ach, mensen zoals wij hechten zich te veel aan parkietjes en dat geeft zo'n verdriet als je ze kwijtraakt. Natuurlijk, de dood hoort bij het leven, zegt men, maar het doet elke keer weer pijn. Mensen die zeggen: "Stel je niet aan, het is maar een parkiet", die kan ik wel wurgen. Waarom zijn die parkietjes toch zo vertederend? Waarom raken ze je ziel toch zo? Wat is er toch met die beestjes? Of ligt het aan ons; zijn we te sentimenteel? Ik vind je nieuwe fotootje bij je naam trouwens erg mooi.

Parkieten-Freak

Citaat van: budgie op mei 29, 2006, 00:06:08
..................Waarom zijn die parkietjes toch zo vertederend? Waarom raken ze je ziel toch zo? Wat is er toch met die beestjes? Of ligt het aan ons; zijn we te sentimenteel?.........................

Ze stelen je hart Budgy, ze stelen gewoon je hart.
Daarom raken ze je ziel zo.


Maur@

Ach lieve Mel dat kan je niet menen. Wat erg. En eerst het is niet jouw schuld. Je dacht dat je alle maatregelen getroffen had om hem veilig te kunnen laten rond vliegen. Ach lieverd, juist jij die zo ontzettend begaan is met de grasjes. Ik kan je niet zoveel zeggen enkel dat ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Heel veel sterkte.

Carla

Melanie, het is heel jammer dat dit heeft moeten gebeuren. Maar hou wel in je achterhoofd dat je dit hebt gedaan met de beste bedoelingen. Het is nu eenmaal een spijtig ongeluk je hebt het niet doelbewust gedaan, jou treft echt geen schuld !

We hebben wel allemaal nare ervaringen gehad met iets waarvan we achteraf hebben gezegd had ik maar zus of zo.
Het hebt dit pietje met liefde grootgebracht en zo goed mogelijk verzorgt en dat is meer dan sommige mensen ooit zouden doen.

Veel sterkte !

kaboutertjes

Oh, wat erg, maar ga niet jezelf te veel de schuld geven, je hebt juist je best gedaan om te zorgen dat er niets zou gebeuren, een ongelukje zit in een klein hoekje en kan ons allemaal overkomen.
Je hebt juist goed voor de parkietjes gezorgd en de tijd die ze bij je is geweest heeft ze een heel mooi parkietenleven gehad.

Veel sterkte ermee.

Sylvia

budgie

Citaat van: Parkieten-Freak op mei 29, 2006, 00:39:10
Ze stelen je hart Budgy, ze stelen gewoon je hart.
Daarom raken ze je ziel zo.

Ja parkieten-freak, dat is zo vreselijk waar! Mijn Sjakie is wat dat betreft een meesterdiefje. Echt een hartendiefje. Je weet hoe ik worstel met dat antibioticum. Vanochtend is het weer uitgespuugd. Sjakie is zo vergevensgezind. Hij is liever dan ooit en biedt me de hele dag een schuin kopje aan zodat ik hem kan aaien. Het lijkt net alsof hij denkt: "Ik ben vast stout geweest dat ik zo word gekweld. Als ik nu maar liever ben, dan grijpt ze me niet meer en dan maakt ze me niet meer misselijk." Onzin natuurlijk, maar zo zit ik dan te fantaseren over dat beestje. Ik hoop dat hij snel beter is, dan kan het parkietje van Melanie hem gauw komen vermaken! Vroeger was ik, net als Melanie, ook zo intens bezig met en emotioneel diep betrokken bij mijn grasparkietjes.
Mede daarom heb ik een zwak voor die lieve Melanie!!!

Annika

jee meis, met kippevel zit ik je bericht te lezen en ik weet niet goed wat ik moet zeggen  :( Ik kan me zo goed voorstellen hoe vreselijk dit voor jou moet zijn, maar probeer jezelf niets te verwijten!!!

Sterkte,

Groetjes Annika

maartje

Weet niet wat ik moet zeggen om je gerust te stellen, alleen dan..

Meis, ik hoop dat onze engeltjes elkaar vinden.

Héél veel sterkte toe gewenst. Ik leef met je mee.
Maartje

Meltjuh

Bedankt allemaal voor het medeleven. het doet me goed dat er meer mensen zijn die me begrijpen...
gister ochtend was er nog niks aan de hand en heb ik hem zelfs nog even mogen aaien...
zoo oneerlijk allemaal  :-\ ik ben nog steeds helemaal van slag:(


@maartje: wie weet ontmoeten ze elkaar in de parkieten hemel...

budgie

Ik heb er gisteren ook om gehuild, Melanie, en nog ..... Niet alleen vanwege dat in de knop geknakte vogelleventje, maar ook om jou. Omdat ik jouw verdriet voel, omdat ik op jouw leeftijd ook al zoveel van mijn parkietjes hield. Och meisje toch, eigenlijk heb je er zo weinig aan als mensen je sterkte toewensen. Natuurlijk zijn die wensen oprecht en medelevend, maar je moet het toch allemaal maar zelf zien te verwerken. Woonde ik maar bij je in de buurt dan konden we er uren over praten, dan kon je mij het verhaal 1000 keer vertellen!

Sara

Wat spijtig ook dat dit zo afgelopen is voor dat jonge parkietje,maar je mag jezelf zeker niets kwalijk nemen.Ik weet hoe het is om een parkietje opslag te verliezen,het is nu ook al wel een halfjaar geleden maar ik mis Arno nog steeds heel erg.Niemand twijfelt er hier aan het feit hoeveel jij om je vogeltjes geeft en dat je ze met liefde en de beste bedoelingen verzorgt.
Ik wens je ook heel veel sterkte toe,en je hoeft helemaal geen schuldgevoelens te hebben.

Lieve groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chantalleke

Wat een ontzettend verdrietig berichtje  :(
Maar zoals al mijn voorgangers ook al gezegd hebben...Je had de beste bedoelingen, je wilde het kleintje lekker even zijn vleugeltjes laten strekken. Het is heel verdrietig dat dit verkeerd is afgelopen, maar dat is echt niet jouw schuld! Het was gewoon een ongeluk, zoals de Dikke van Dale dat anders omschrijft, een ongunstige loop van de omstandigheden.  :-[
Het maakt de pijn en het verdriet natuurlijk niet minder, maar probeer toch jezelf voor te houden dat alles wat je wilde was dit kleine ukkie een fantastisch leventje te geven en dat hij of zij dit ook geweten heeft! En hoe kort zijn leventje ook geweest is, door jou was het fantastisch

Veel sterkte meid!
Chantal

Cutie_lover

Sterkte

Ik wilde even weten: aan wie was die verkocht? Die namelijk ook sterkte...

Leuke foto's :-*

Groetjes Cutie en Ingrid

Meltjuh

Hij zou naar smartie gaan dus dat was ook een grote teleurstelling want die was al helemaal verliefd op het beestje.  :(

Cutie_lover

Citaat van: Meltjuh op mei 30, 2006, 17:08:43
Hij zou naar smartie gaan dus dat was ook een grote teleurstelling want die was al helemaal verliefd op het beestje.  :(

Ook die dan sterkte...

Ik had ook nagedacht over er een kopen ::) en dat had ik ook die genomen, ( de oudste toch???)

Allebei sterkte, en ik weet niet of het gepast is, maar gecondoleerd...  :-[

smartie

Ik ben een tijdje offline geweest vanwege een verhuizing. Uiteraard heb ik contact met Melanie gehouden omdat ik de ouder parkietjes al helemaal geweldig vond en wilde weten hoe de jonkies zouden zijn. Dus trouw haar site gevolgd met het broedhok. Uiteindelijk helemaal verkocht: ik vond de oudste zo onwijs lief koppie hebben. En uit de verhalen kwam naar voren dat het een schat van een beest was. Dus telefoonnummers/smsjes/adres uitgewisseld om snel eens te gaan kijken want tenslotte mocht ie pas ergens begin juni naar Pino (en mijn) nieuwe huisie. Toen ik het nieuws hoorde was ik echt even in shock. Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Ben er verdrietig om terwijl ik het beestje nog niet eens had! Ik neem Melanie zeker niks kwalijk maar toch ben ik ergens erg teleurgesteld. Ik had zo uitgekeken naar het moment dat alles hier in huis eindelijk op orde zou zijn (nu dus ongeveer) en Pino een nieuw vriendje zou krijgen die waarschijnlijk Woody of Elmo was gaan heten. Woody omdat het natuurlijk ook een vogel teken/kinderfilm figuur is (Tweety en Speedy al gehad, Zazu heet ie van een kennis) en Elmo hoort natuurlijk bij Sesamstraat (Tommy hebben we ooit al gehad). Ik had hem graag al opgehaald, maar helaas mocht het niet zo zijn.

Gelukkig komt Pino morgen weer 'thuis' (lees in het nieuwe huis) want zonder haar is het hier erg stil... Over 2 weekjes krijg ik Timo, de parkiet van mijn ouders voor 2 weken te logeren vanwege een vakantie. Ze hebben de afgelopen weken al met elkaar opgescheept gezeten vanwege de stress van de verhuizing. Eerst moest ze niks van hem weten, nu vindt ze het leuk om hem te pesten. Dus stiekem vindt ze al die aandacht denk ik wel erg leuk en juist daarom had ik een parkietje erbij zo leuk gevonden. Nu wacht ik in ieder geval af tot na de vakantie van mijn ouders... tot die tijd heeft ze een vriendje. Misschien komt er dan een vriendje bij maar voorlopig was mijn hart al vergeven aan dat lieve oudste parkietje van Meltjuh.  :(

Parkieten-Freak

Welkom terug Smartie,
Ik vind het heel erg sneu voor je dat jouw toekomstige parkietje gestorven is.
Heel tragisch allemaal, maar het was een ongeluk.
Voor zowel Meltjuh als voor jou is dit hard en moeilijk.
Laten we hopen dat er binnenkort opnieuw ergens een vogeltje geboren gaat worden en jouw hart steelt, Smartie.
Sterkte!


Idske

Hee,

Ik ben een tijd afwezig geweest ivm vakantie, ik wil je heel veel sterkte wensen Meltjuh en ook voor jou Smartie.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parakiki

Wel zonde voor zo'n mooie parkietje.Kan me het best voor stellen dat hij met z'n kopje heel erg hard tegen de luxaflexen(?) of het raam is gevlogen,want kleine vogeltjes nog wat zwakjes.Sterkte nog..