grasparkietje gevonden.. en nu?

Gestart door rbackx, mei 28, 2006, 19:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rbackx

vanavond liep ik door de tuin, en wat schetste mijn verbazing? de buurman liet zijn twee grasparkieten los (ivm zijn allergie). een daarvan zit nu hier in huis, de ander is weg. wat nu? ik heb nog geen verstand van deze beestjes.. waar moet ik op letten en hoe verder te handelen??? alvast bedankt! gr richard

Ingrid

Hallo Richard,

Welkom op het forum ;). Nou ja zeg, wat een rare buurman!!!! Dan had hij zijn vogeltjes toch naar het vogelasiel gebracht  :'( ! Goed van jou dat je tenminste 1 vogeltje hebt kunnen redden en je daarvoor de zorg op je wilt nemen  ;D.
Ten eerste heb je een geschikte parkietenkooi nodig, heb je een kooitje waar het vogeltje in kan? En je hebt natuurlijk parkietenvoer nodig. Laat het arme beestje eerst maar even bijkomen.

Verder kun je hier alles lezen over parkietjes mbt verzorging, voeding, ziekten, etc.: www.parkietenfreak.nl

Je kunt ook op je gemak het forum doorlezen, en vind je geen duidelijk antwoord op je vragen, stel ze dan gerust.

Groetjes, Ingrid

Nina

Hoi Richard

Wie laat nu zomaar zijn vogeltjes vrij? Denk toch eens na!

Heel goed van je dat je 1 van de parkietjes hebt gered, echt geweldig.

Ik wens je veel succes en misschien dat je even met je buurman in gesprek moet gaan.. :o



Carla

Richard ben je bereid om dat vogeltje te verzorgen?
Als je geen kooi hebt dan kan je eens bij je buurman gaan aankloppen  >:( >:(.
Hoe haalt ie het in zijn hoofd om die beestjes gewoon los te laten buiten >:( Parkietjes kunnen wel niet overleven in de vrije natuur hier.


kaboutertjes


Wat goed van je dat je het vogeltje hebt kunnen vangen.
Jammer van het andere parkietje.
Wat een streek van je buurman om dit met die parkietjes te doen.
Als je er niet tegen kan dan zijn er altijd wel oplossingen voor te vinden waar je met je vogeltjes terecht kan.