poepjes

Gestart door jeroen, mei 09, 2005, 21:09:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen

haloo ik heb een vraagje mijn vogel heeft soms een strontje aan zijn kont hangen, maar dat is wel hard zeg maar het blijft dan aan zijn veertjes kleven kan dat kwaad?

Anita & Marisa

Hoi Jeroen,

Als er af en toe één poepje in zijn veertjes blijft hangen is dit niet zo erg. Hij haalt dit er zelf weer af. Maar let er goed op dat zijn poepgaatje niet verstopt raakt! Als het volgende poepje weer aan het andere poepje blijft hangen krijg je een ophoping en ook dit is niet goed, omdat het poepgaatje verstopt kan raken! Ook moet je opletten op de poepjes niet aan zijn poepgaatje blijven kleven (dit kan voorkomen bij diarree).
Het is belangrijk dat je deze dan verwijderd. Dit doe je met een doekje met lauw water. Je haalt dit er dan voorzichtig af (vooral niet trekken!!!!!). Je moet dit erg voorzichtig doen.

Maar is het maar één poepje dat niet voor zijn poepgaatje zit, maar gewoon in zijn veren, dat hoef je je geen zorgen te maken. De meeste (gezonde) parkieten halen deze er zelf af :wink:

Als je denkt dat je parkietje ziek is, dan kun je op deze site kijken bij ziekten voor de verschijnselen. Het is dan verstandig om langs de dierenarts te gaan! Ook bij diarree is het verstandig om naar de dierenarts te gaan!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Tijnie

Het lijkt wel toeval soms wat je elest. een week nadat ik dit bericht voor het eerst las was het raak. Rico hier heeft nogal last van wat slechte ontlasting en ik heb nu al 3x z'n kontje echt GEHEEL schoon moeten maken met een doekje en lauw water. Hij vind het absoluut niet leuk maar het moet toch gebeuren. Vaak maken ze het (als jij het gedeeltelijk verwijderd heb) zerlf verder weer schoon, of naja Rico probeert het dan wel weer in ieder geval. een beetje vochtig maken wil ook wel helpen, de ontlasting wordt dan wat zachter en je beestje haalt het er dan makkelijker vanaf.

Tijnie

Carla

Tijnie,

Hou die ontlasting toch maar in de gaten ! Het is niet normaal dat de poepjes blijven kleven. Of heeft rico wat teveel sla gegeten ?

jeroen

hij maakt gelukkig ze kontje zelf schoon en ziet er gezond en normaal uit. deze week heb ik geen poepjes meer aan zijn kontje gezien :)

Anita & Marisa

Goed om te horen, Jeroen! :wink:
Houd je parkietje nog altijd goed in de gaten!

Veel plezier met je vriendje!

Liefs,
Anita en Marisa.