de kooi voor het raam

Gestart door Punky, mei 26, 2006, 15:22:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Punky

Is het goed om de parkieten kooi voor het raam tezetten? wel met het raam dicht natuurlijk. Als ze andere vogels van buiten horen dan gaan ze hart schreeuwen en rondjes rennen en vliegen in de kooi. tot dat de vogels buiten weer weg zijn.

Me parkieten kooi staat ook in me slaap kamer, omdat ik nog bij me ouders woon en me ouders geen parkieten in de huiskamer willen hebben. Ik ben wel vaak in me slaapkamer en als ik weg ga laat ik de radio aan.

Safrena

Hey Punky

Neen het is niet goed om de kooi van je pariet voor een raam te zetten

Kijk maar even hier op het forum bij de zoekfunctie daar zul nog meer over vinden

vele groetjes

NoNNePoN

ik heb bij de zoekfucktie op raam/ramen gezocht,maar er stond niet wat dergelijks bij over kooi voor et raam
wat is hier et nadeel precies aan?

Josephine

De kooi mag niet in de felle zon staan!
het best is gewoon op een tafeltje(het liefst op ooghoogte), en niet voor het raam.

Groetjes Josephine

maartje

let ook erg goed op voor tocht
tocht is erg slecht voor de parkiet

Safrena

Citaat van: NoNNePoN op mei 26, 2006, 16:04:17
ik heb bij de zoekfucktie op raam/ramen gezocht,maar er stond niet wat dergelijks bij over kooi voor et raam
wat is hier et nadeel precies aan?

NoNNePoN

Het is niet goed voor je parkietjes voor de tocht enz...

Vele groetjes

Punky

#6
Het raam staat dicht, dus toch is er niet!!

Als ze voor het raam staan hebben ze wat tekijken kunnen ze naar andere vogeltjes kijken. Dat is juist toch goed voor die beessies ???  :P :-X :-*

maartje

als een raam dicht is wil het niet zeggen dat er geen tocht is. Door dat een raam al erg koud is de omgevingstemperatuur bij een raam kouder dan in de rest van het huis. Tocht zit voornamelijk aan de muren en ramen van je kamer of huis en 'waait' de hele wand langs. Je kunt een hoek of muur testen doormiddel van een aansteker. Als het vlammetje ook maar een beetje beweegt is er tocht.

Josephine

KIJK, das een goeie!

bedankt voor de tip! kan ik ook wel gebruiken. De plaats van de kooi van mijn parkietje is iniedergeval tochtvrij!
groetjes Josephine

Kleintjes

Hoihoi,

bij ons staan de parkietjes gezellig met de kooien nast elkaar op 'n dressoirtje (antiek tafel-achtig iets hihi) in 'n hoek.

Bij veel ramen is er toch tocht, ook al zie je 't niet direct. Vaak is dit bij oude(re) ramen of kunststof ramen, die willen wel eens niet helemaal sluiten ook al zijn ze dicht. Tochtstrips kunnen de tocht verhelpen, maar dan nog is dat geen plekje voor de parkietjes, te veel zon en in de winter voel je de kou toch, ook al staat de verwarming aan en is 't raam dicht.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses