de nadelen

Gestart door missie_go, mei 25, 2006, 16:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

hallo mensjes,

ik zou graag even alle nadelen en voordelen van zo'n beestje weten!!
ik wil echt heel graag ene.. en ik ben in een dierenwinkel geweest kijken, en daar hadden ze echt zo'n schatjes( een blauwe en 2 groene!! de blauwe was echt schattig :D)

en de kosten ervan zijn ook geen probleem!!
alvast thx!! -x-

groetjes van missie_go!!!

Sara

Ik vind alvast dat er veel meer voordelen zijn dan nadelen aan parkietjes :D
Ik zal voordelen en nadelen opsommen zoals het er bij mij aan toe gaat.

nadelen:
-Kunnen wel eens luidruchtig zijn maar dat valt heel goed mee.
-houden er wel van om er een zooitje van te maken.
-je moet opletten dat je niet allergisch bent.
-je hebt iemand nodig als je op vakantie gaat om op ze te letten.

voordelen:
-wat ze vuilmaken is snel weer proper.(ik stofzuig minstens één keer per week de kamer waarin m'n parkietjes verblijven)
-ze zijn gemakkelijk tam te maken als je veel geduld voor heb hebt.
-je kan ze heel veel aanleren zoals spelletjes,praten,...
-het zijn echte gezelschapsdiertjes.
-Ze hebben wel veel aandacht nodig maar dat vind ik net zo leuk aan hen.
-Ze zijn niet duur.
-je vind ze in heel veel kleuren.


Ik zal denk ik niet alles opgesomt hebben of ben iets vergeten maar de andere forumleden zullen dat dan vast wel laten weten :P

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

missie_go

heejs.. dankje voor zo snel te antwoorden!!

van de nadelen
ik ben niet allergisch.. (ook niemand van mijn fam.!! ;D)
en ik doe ALLES ervoor dat ik eene mag!! inclusief ieder week of om de dag ofzo stofzuigen, dat is dus ook al geen probleem
en dat geluidmaken, zelf denk ik niet dat ik er van last heb( allhoewel ik zeeer geiriteerd raak door onze cavia, want die knabbelt altijd KEIhard aan de tralies, ik weet niet of dat het zelfde is bij een p'tje)
en ik ken genoeg mensen die een parkietje hebben gehad en die denk ik wel er op willen passen(zoals minge oom, die heeft kanaries en vroeger parkietjes gehad!!)

en de voordelen:

daar ben ik alleen maar blijmee
wat voor kleuren allemaal?

Sara

Hier zie je bijna alle kleurslagen:

http://www.grasparkiet.com/kleuren.asp

veel succes ermee ;)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

missie_go

dankje!!
en hoe zit dat nou met de cavia
is er iem. met ze allebij??
(sorry voor zoveel vraagjes!! ::))
maar ik wil er zoals jullei al weten heel graag ene
ik krijg vanaaf.. het vonnis!!

Sara

Ik heb een tamme rat en mijn vriendin heeft een cavia maar zij knabbelen niet aan de tralies.Ik heb wel een hamster gehad vroeger die aan de tralies knabbelde.Dat was wel een redelijk irritant geluid.Ik kan je zeggen dat het geluid van de parkietjes veel vrolijker klinkt dan dat geknabbel aan de tralies en dus ook beter meevalt.
Alvast veel succes! ;)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Josephine

ik kan me heel goed voorstellen dat dat geluid van die cavia erg erieterend kan zijn! Maar het geluid van een parkietje is vooral heel gezellig! Soms maken ze ook even heel veel lawaai, maar als je ze genoeg aandacht geeft zal het wel meevallen!

nog een voordeel, als je alleen thuis komt er is altijd wel iemand die blij is als je thuis komt!

En een parkietje is gewoon erg gezellig en leuk, als je toch eens ziet wat ze allemaal voor kaprioolen uithalen!

Groetjes Josephine

Kleintjes

#7
Hoihoi,

als je knaagdieren of andere dieren in huis hebt moet je goed oppassen. Parkietjes willen nog wel eens ergens op landen en ze kijken niet of dat 'n hok is waar al iemand woont. De meeste dieren zijn er niet echt blij mee en 't is al vaker dan eens gebeurd dat 't parkietje dan gebeten werd, dit staat overigens in nog 'topic, maar weet niet meer welke (iemand die 't wel weet, zou je dan even de link kunnen plaatsen ergens bij dit topic?). Ik denk dat je deze link bedoelt: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=4327.0

Altijd opletten als je andere dieren hebt dat je parkietjes of de anderen niet te dicht in elkaars buurt komen. Ik noem dit wel eens de gevarenzone. Overige dieren zijn niet 't enige die voor problemen kunnen zorgen, ook parkietjes kunnen gemeen bijten. Heb 't meegemaakt met de hond van 'n kennis, die op bezoek kwam. De hond moest persee naar de kooi en even laten hoorden we de kooi rammelen en de hond liep met de staart tussen de poten en 'n bloedneus weg. Oorzaak? Neus te dicht bij de kooi en de parkiet had hem gebeten. Parkieten spreken 'n andere taal dan andere dieren, dus ze verstaan elkaar niet, tenzij ze al van jongs af aan met elkaar omgaan, dan leren ze elkaars gedrag begrijpen; wat meestal ook niet zonder slag of stoot gebeurt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik bedoel dit niet om je af te schrikken of bang te maken, alleen om te waarschuwen dat je dan erg goed moet opletten.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

missie_go

#8
allemaal heel erg bedankt ;D

beesje(onze cavia) is best wel snel bang (van het onbekende)en dan vliegt die z'n huisje in , dus dat is niet echt een probleem :P
wel goed om te weten dat het geluid van parkiet niet zo iri is.. want de cavia is echt extreem, al het verf is van de tralis af en als je maar richting de keuken loopt dan begint die echt KEIHARD en dan ook keihard te knagen. ik had al zoiets in gedachten dat een parkiet veel gezelliger is enz.  ;)maar tja.. kan beter even zeker weten he ;) en we hebben geen hond/kat dus dat is geen problemos

en ik heb het vonnis nog steeds niet :( mijn moeder wil het eigenlijk niet en mijn vader is geloof ik aant twijfelen
waars. ga ik vandaag voor de lol en wat info naar de dieren winkel in de buurt kijken!! , in de stad hadden ze ze ook maar ik geloof dat die al best wel oud waren, maar dat weet ik niet zeker!!

bedankt voor te antwoorden 8)
groetjes van missie_go en haar hopelijk nog niet gekochte parkiet