Verkleuren neusdop bij oudere parkiet

Gestart door Poelepiet, mei 25, 2006, 11:58:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poelepiet

Hoi,

Mijn parkiet is een mannetje en zijn neusdopje is al zeven jaar prachtig blauw. Sinds een maand of twee is zijn neusdopje aan het verkleuren vanaf de snavel naar boven toe. Ik dacht dat het schurftmijt was, maar daarvoor is zijn neusdopje te gaaf. Op de site www.poelepiet.mysites.nl kunnen jullie een voorbeeld zien.

Hij vindt het wel een beetje jeuken af en toe, maar verder heeft hij er weinig last van. Hij is levendig en wekt geen zieke indruk.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
Renée

Safrena

Hey Renée

Welkom op het forum

Bij oudere mannetjes zie je dat regelmatig wel een keer dat de neudop bruin wordt
Vaak is dit hormonaal

Echter kan het ook zijn dat je parkietje een vitamine tekort heeft wat ook dit veroorzaakt

vele groetjes

Poelepiet

Dennis krijgt speciaal voer en ik geef hem minder dan anders, zodat hij niet alleen de lekkere zaadjes eruit pikt. Ook doe ik sinds een kleine week vitaminedruppels in zijn drinkwater. Als dit niet werkt, zou het de leeftijd kunnen zijn. Mijn dierenarts wist er in ieder geval geen raad mee en zou me terugbellen, maar heeft sinds dinsdag niets laten horen. Ze noemde wel ook de mogelijkheid van vitaminegebrek en gaf me het advies om kleinere porties voer te geven. Voor de zekerheid wil ik eventueel nog een vogelarts inschakelen. Dat advies kreeg ik op een ander forum.

Dank je wel.

Groetjes,
Renée