Chippie's story

Gestart door Annelies, mei 23, 2006, 19:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Annelies

Hallo allemaal,

Misschien hebben jullie al een deel van mijn verhaal gelezen op http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7460.0. Maar voor alle belangstellenden hier het heleverhaal  :D.

Op moederdag heb ik in de tuin een grasparkietje gevangen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten rondvliegen terwijl hij pogingen deed om naar binnen te vliegen. Mijn moeder is allergiƫs voor vogelzand dus ik nam haar met plezier mee naar huis. Direct na thuiskomst heb ik flyers gemaakt met 2 foto's erop en nodige informatie. Deze flyers heb ik overal opgeplakt in de buurt bij mijn ouders ( supermarkten, dierenwinkels .d.). Ook heb ik haar op marktplaats gezet, aangemeld op Amivedi en opgegeven bij de omringende dierenasiels/opvang.
Ik ben ook meteen gaan zoeken naar informatie over grasparkieten, laat ik het zo zeggen ik wist niet eens dat het een grasparkiet was  :-\.. Gelukkig kwam ik op www.parkietenfreak.nl en daar heb ik samen met deze site een ware onuitputtelijke bron van informatie gevonden :).

Het parkietje die ik na 3 dagen maar een naam gegeven: Chippie. Nadat ik haar hier ook op de site had gezet bleek het een vrouwtje te zijn en denkt men dat ze max. 5 maanden is. Ze zat dan ook in de rui toen ik haar hiermee naar toe nam. Via internet heb ik afgelopen zaterdag een goedekope en ruime parkietenkooi op de kop getikt en ben die gelijk gaan ophalen. Chippie zat immers in een omgebouwde caviakooi met bamboestokjes en dat werkte toch niet helemaal.

Sinds de "vangst" is ze al flink veranderd. Het ging van een stille schuwe parkiet naar nu een vrolijk kwetterend pietje. Ze vindt touwtje trekken ( ik heb er 2 opgehangen in de kooi)  helemaal het einde. Ze kwebbeld heel de dag door en vindt het leuk als de muziek aanstaat. Vandaag heeft ze zelf uit m'n hand trosgierst gegeten  ;D ;D!

Ik ben in een week omgetuned van parkietenleek naar parkietenliefhebber  :D. Ik vond vogels eerst maar saai maar ben erachter gekomen dat ze erg veel leven in huis brengen en gezellig zijn. Vooral omdat Chippie absoluut niet handtam was toen ik haar ving.

Uiteraard hoop ik wel dat als haar rechtmatige mijn advertenties vindt ook reageerd. Maar zolang er niemand reageerdt geniet ik uitbundig van dit vrolijke diertje!

We zijn nu meer als een week verder en tot mijn spijt is er niemand die dit lieve diertje mist.

Groetjes Annelies en Chippie