weer de rui haha

Gestart door NoNNePoN, mei 21, 2006, 13:30:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

hallo mensen

mijn chucky is nu bijna 12 weekjes
en verliest al een aantal dagen veertjes, maar dan van die donsige,betekent dat hij nu in de rui zit?

kan et hierdoor zijn dat hij wat kibbelig/chagerijnig is?

Cutie_lover

Hoi Nonnepon

Ja, het zou goed kunnen dat Chucky in de rui is... Drie maanden is de leeftijd daarvoor ( de eerste rui ).
Na deze rui kun je waarschijnlijk zien of Chucky en mannetje of vrouwtje is...

Rond deze leeftijd komen parkieten geloof ik ook meestal in de p-p (parkieten-puberteit)...
Dat zou de reden kunnen zijn voor een sikkeneurige parkiet ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie

marretje

Bij mijn vogels gaat de jeugdrui ook samen met de pubertijd, zijn soms even niet meer te volgen. Ik vraag mij wel af worden de kleuren van de veren ook intenser na de jeugdrui? Dat lijkt nl. op veel foto's zo maar is dit ook zo?

Maur@

Sky is ook in de rui en zijn, sorry HAAR bruine neusdoppen komen duidelijk naar voren. Ik tik haar met grote letters omdat, wij dachten dat Zij een Hij was. De donsveertjes vliegen me hier werkelijk om de oren en Sky is nu ongeveer 3 maanden.

Cutie_lover

Citaat van: marretje op mei 21, 2006, 14:47:59
Ik vraag mij wel af worden de kleuren van de veren ook intenser na de jeugdrui? Dat lijkt nl. op veel foto's zo maar is dit ook zo?

Ja, volgens mij wel. De parkiet krijgt dan zijn volwassene verenpak... De échte kleuren komen tevoorschijn...

Safrena

Hey Marretje

De kleuren veranderen niet na hun eerste rui maar worden inderdaad wel veel intenser ;)

vele groetjes

marretje

dat is mooi worden ze nog mooier dan ze al zijn :D