verplaatsen kooi?

Gestart door juanito, mei 23, 2006, 12:41:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juanito

hoi

ik heb dit al eens terloops verteld, maar niet echt antwoord op gekregen. ons huis heeft living keuken eetkamer en bovenhall die in 1 ruimte vervat zitten, met overal ramen. omdat ik deze niet allemaal kan dichtdoen vind ik het wat riskant om de vogels daar los te laten. dus ik verplaats de kooi naar de bureau. Is dit mogelijk? de kleinste krijg ik wel eens uit de kooi terwijl ie op m'n vinger trosgierst eet. Maar na vijf minuten vindt hij de weg al terug naarbinnen. is dit omdat de ruimte nog onbekend terrein is en hij wat bang is?
dit is de enige oplossing die ik kan bedenken om ze eens te laten vliegen.

gr,

Safrena

Hey juanito

Het regelmatig verplaatsen van een kooi is niet goed voor je parkietjes
Dat brengt teveel stress met zich mee

De reden dat je parkietjes niet  in de andere kamer te vliegen is inderdaad omdat ze die niet kennen en niet met de kamer vertrouwd zijn en dus bang zijn van die vreemd ruimte

vele groetjes

Sonja

#2
Hoi Juanito,

Wat bedoel je precies met "de bureau"?
Zoals je weet is de keuken geen goede plaats voor je parkietje, om te vertoeven.
Je zou er inderdaad voor kunnen kiezen om je parkietje in een andere ruimte te laten vliegen.
Maar het gezelligste voor het diertje is natuurlijk wel, om te verblijven in de kamer, waar je zelf ook het meest van de tijd bent. Dat is ook het beste voor de vogeltjes, als ze een vast plekje hebben.

Dat je parkietje weer snel de kooi ingaat, nadat je hem eruit hebt gehaald, komt doordat hij de ruimte niet kent, en zijn kooi bekend terrein voor hem is.

Met ramen is het altijd uitkijken, zeker in het begin. Is er geen mogelijkheid om de ramen (tijdelijk) af te dekken, totdat je parkietjes eraan gewend zijn? Het spreekt voor zich dat alle ramen gesloten moeten zijn, voordat je ze rond laat vliegen. Als dat echt niet mogelijk is, zoals je schrijft, kun je ze inderdaad beter in een andere kamer laten vliegen.

Groetjes, Sonja.

Sorry Safrena, je was net ietsje eerder! ;)

juanito

hallo

heb even foto bijgestoken om te tonen waar de vogles nu staan, dit is de plaats waar wij meest komen en waar ze dus meest aandacht krijgen. je ziet dat het nogal moeilijk is om alle ramen dicht te doen.
zullen de vogels na verloop van tijd niet door hebben dat wanneer ze naar de andere kamer (bureau) gaan, het is om te vliegen waardoor ze heel erg enthousiast zullen zijn?

[verwijderd door de beheerder]