weer wat vraagjes

Gestart door NoNNePoN, mei 20, 2006, 13:35:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

haha hallo mensen

khad weer een vraagje haha (sorry hiervoor,maar wil graag et beste voor chucky)

ik had net mijn hand in de kooi gedaan,en heb geaaid,zonder eten erop
hij begon zachtjes te pikken aan mijn vinger,maar liet het aaien wel toe.
wat heeft dit voor betekenis?
- dat de kans groot is dat hij harder gaat bijten?
- moet ik dit gewoon negeren, en houd hij er dan vanzelf mee op?

en mijn tweede vraag
een vriendin van me heeft zo'n nep vogeltje
ik vroeg me af of hier ook nadelen aan zitten, want dat nepding reageerd natuurlijk verder niet op mijn chucky, of bloeit hij hier dan echt van op?


alvast bedankt mensen
groetjesss

Annika

sommige pietjes vinden zo'n nepvogeltje niets, anderen helemaal geweldig. Het kan ook zijn dat ze er zo gek op worden dat ze naar jou zullen gaan pikken als je aan het nepvogeltje zit.

Parkietjes houden voor het merendeel niet van aaien, dus dat jij dat kan vind ik al apart, met een nog niet echt tam parkietje.
Probeer ipv aaien meer of ie op je vinger wil gaan zitten en blijf doorgaan met trosgierst uit je hand proberen te laten eten.

Groetjes Annika

NoNNePoN

ok bedankt voor de tip van het vogeltje

ook als ik mijn vinger ervoor hou knabbelt hij zachtjes aan mijn vinger
en heb gelezen net dat ik hem dan boos aan moet kijken
maar ik kan hem toch echt aaien haha, zeg maar net het gedeelte onder zijn kopje, bij zijn buikje

Daisy1988

ik heb ook een vogeltje die eerst zachtjes knabbelde en dat ik nu harder aan het worden .. boos aankijken helpt niet en ladderen vind ze geweldig dus wat kan ik nog meer doen ???

ik kan trouwens ook 2 van mijn parkietjes gewoon aaien over hun koppie, vleugels en alles .. :)

lucas

dat heb ik dus ook nu als ik de kooi inkom gaat ie gewoon ahr dop mijn vinger knagem :(
haat hij me dan ofzo :'(

NoNNePoN

nou had eigenlijk wat positievere berichten gehoord
ik denk dat jullie et dan zelf verkeerd aanpakken
en lucas volgens mij heb je de site danie goed gelezen,
hij haat je niet

Jorijn

Citaat van: Daisy1988 op mei 20, 2006, 16:01:03
ik heb ook een vogeltje die eerst zachtjes knabbelde en dat ik nu harder aan het worden .. boos aankijken helpt niet en ladderen vind ze geweldig dus wat kan ik nog meer doen ???

ik kan trouwens ook 2 van mijn parkietjes gewoon aaien over hun koppie, vleugels en alles .. :)

Elke vogel is anders, de een houd wel van knuffelen en de ander houd hier niet van. Dit verschilt gewoon, kun je niets aan doen ;)

Citaat van: lucas op mei 20, 2006, 16:09:19
dat heb ik dus ook nu als ik de kooi inkom gaat ie gewoon ahr dop mijn vinger knagem :(
haat hij me dan ofzo :'(

Parkieten bijten niet zomaar, je kan hem in het verleden bang hebben gemaakt met iets.
Je zou het vewrtrouwen terug kunnen winnen met trosgierst.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

twente27

Citaat van: NoNNePoN op mei 20, 2006, 13:35:30
haha hallo mensen

khad weer een vraagje haha (sorry hiervoor,maar wil graag et beste voor chucky)

ik had net mijn hand in de kooi gedaan,en heb geaaid,zonder eten erop
hij begon zachtjes te pikken aan mijn vinger,maar liet het aaien wel toe.
wat heeft dit voor betekenis?
- dat de kans groot is dat hij harder gaat bijten?
- moet ik dit gewoon negeren, en houd hij er dan vanzelf mee op?

en mijn tweede vraag
een vriendin van me heeft zo'n nep vogeltje
ik vroeg me af of hier ook nadelen aan zitten, want dat nepding reageerd natuurlijk verder niet op mijn chucky, of bloeit hij hier dan echt van op?


alvast bedankt mensen
groetjesss

even op je tweede vraag !
een nep vogel kan wel maar, is chucky helemaal bezig met die nep vogel en hij ziet jou niet staan als vriendje bijv : zodra jij je hand in de kooitje doet springt hij op je hand maar ga je later er mee praten en hij springt weer terug naar het nep vogel dan ziet hij jou niet en is alleen bezig met het nep vogel.
dan kan je hem het beste er uit halen als je hem echt tam wil maken. hij moet jou als 1 eerste zien dan pas die nep vogel en niet andersom.
Tip : een spiegel heeft het zelfde nadeel als een nep vogel en is het met de spiegel ook zo dan kan je het beste die spiegel er ook uit halen.
ik hoop dat ik jou hier mee heb geholpen.
Gr

NoNNePoN

ok dan wacht ik nog maar met de nepvogel haha
ik heb er wel een klein spiegeltje in gehangen,alleen heeftie er nog geen interesse in

Jorijn

Citaat van: twente27 op mei 20, 2006, 18:09:43
Tip : een spiegel heeft het zelfde nadeel als een nep vogel en is het met de spiegel ook zo dan kan je het beste die spiegel er ook uit halen.
ik hoop dat ik jou hier mee heb geholpen.
Gr

Een spiegel helpt juist bij het tam maken, zo ziet hij een 'extra vriendje' in de spiegel, waarop de parkiet zich meer op zijn gemak gaat voelen, en zich makkelijker gaat hanteren.

Wat met een nep vogeltje wel is, hij kan zo 'verliefd' op het nep vogeltje worden dat hij het gaat verdedigen. Dit is trouwens vrij zeldzaam ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sam

Max, mijn vorige parkietje, had een nepvogeltje. Zij had deze gekregen omdat ik, doordat ik meer ging werken, minder tijd had. Maar het had wel als gevolg dat ze minder tam was en ik er veel meer moeite voor moest doen.
Wellicht dat het ook een wisselwerking was tussen het meer werken en daardoor minder tijd hebben voor mijn gevleugelde vriendje.

Sam zal ik echter geen nepvogeltje geven, omdat ik wil voorkomen dat hij minder tam wordt. Al moet ik zeggen dat hij zijn schommel zo fantastisch vind dat het wel lijkt alsof hij daar verliefd op is.

NoNNePoN

dat heb ik dus met een speeltje
chcuky is af en toe nog een beetje bang,en merk echt dat hij na dat bepaalde speeltje toe trekt.. hij verstopt zich er een beetje achter, en dan durft hij wel uit mijn hand te eten,
is dit juist goed? off??