Grasparkiet ziek, maar eet wel veel.

Gestart door Z500, augustus 28, 2006, 14:14:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Z500

Vloeibare maaltijd bestaat uit heel erg veel dingen, is eigenlijk bedoelt voor jonge vogels waaronder grasparkieten, maar ook voor zieke vogeltjes.

Hoe ik het hem geef onder dwang? Ik pak hem voorzichtig beet, en vervolgens doet mijn moeder met zo'n spuitding het hem geven hapje voor hapje, hij lijkt het wel op te eten...

Ja helaas moet ik wel anders blijft hij zo ontzettend mager...

karin v h

Ik hoop dat het helpt.
Van Budgie had ik het ook al begrepen maar ik vroeg mij gewoon af wat daar in zat.
Daar kun je toch de vitaminedruppels rustig doorheen doen.
Sterkte.
groetjes karin

budgie

Citaat van: Z500 op september 09, 2006, 17:41:53
Hoe ik het hem geef onder dwang? Ik pak hem voorzichtig beet, en vervolgens doet mijn moeder met zo'n spuitding

Geef je hem dwangvoeding m.b.v. een 'gewoon' plastic spuitje of m.b.v. een kropnaald?! Dit laatste is niet zonder risico ... Hier kun je zien wat een kropnaald is:

http://www.rimo.nl/2500.htm

Z500

nee hoor gewoon een plastic spuitje, hij neemt dan rustig hapjes ervan, en hij slikt het gewoon door....

Z500

Hallo iedereen,

Mijn parkiet is nog steeds ziek, en omdat hij niet eet krijg hij op dit moment vloeibaar voedsel zoals ik al zei.
Maar nu heb ik een vraag, rondom zijn snavel aan de onderkant zijn zijn veertjes vies, en die wil ik schoonmaken zonder mijn vogel nat te maken want daar houd hij niet van, en dat kan ook niet omdat hij ziek is.

Ook zijn staart is erg vies.

Wie heeft er voor mij tips? Ik heb het al met een wattip geprobeerd maar daar gaat hij in bijten.

Alvast erg bedankt

Z500

hoi iedereen,

bedankt voor jullie berichten en jullie hulp.. na 5 weken ziekte en medicijnen, is spikey toch overleden.
Ik vond het de laatste paar dagen erg goed gaan, hij at lekker etc. maar helaas.

Ik baal er nog het meeste van omdat ik hem de laatste weken steeds moest vangen en oppakken om zijn medicijnen te geven, dus hij had totaal geen vertrouwen meer in me..... dus hij is doodgegaan zonder dat tie me "lief"' vond om het zomaar even te zeggen....

Nou ja.... het is een deel van het leven denk ik maar... nogmaals bedankt...

Sonja

Hoi Z500,

Wat verdrietig dat Spikey het ondanks alles toch niet heeft mogen halen.... :(

Heel veel sterkte met het verlies van je kleine vogelvriendje.

Groetjes, Sonja.
en een pootje van Joepie en Pucky.

parkietenfan

oh wat erg. Nou heel veel sterkte ermee. Je hebt gedaan wat je kon. En je moet je dus absoluut niet schuldig voelen. Helaas als een vogeltje ziek is moeten er weleens dingen gebeuren die niet leuk zijn maar dat is nou eenmaal voor zijn bestwil. Helaas wil dat toch niet altijd helpen. Maar je hebt je best gedaan. Sterkte

Ingrid

Hè wat een verdrietig bericht :(. Het heeft in ieder geval niet aan jouw goede zorgen gelegen.
Veel sterkte met het verlies van Spikey!!

Maur@

Jeetje wederom zo een triest bericht. Ik wens je sterkte met verwerken. Maar weet heel goed dat een zieke grasparkiet, voordat hij/zij het toont, al heel erg ziek is en hulp vaak te laat is. In de natuur mogen en kunnen ze hun ziekte niet tonen anders zijn ze prooi. Je hebt alles gedaan wat in je macht lag en meer was niet meer mogelijk.

mozart

Heel veel sterkte!
Je hebt alles gedaan en heel lang heel goed voor hem gezorgd!
Daar mag je je troost uit halen!

budgie

Ook ik wens je heel veel sterkte. Je hebt het geweldig gedaan, maar helaas wordt het vechten voor het leven van een parkietje lang niet altijd 'beloond' met genezing ...... Een triest gegeven ..... :(