van alles en nog wat

Gestart door missie_go, mei 18, 2006, 16:16:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

heejs mensjes..
k heb een paar vraagjuhs:
k wil heeeeeel graag een parkiet...
maar even een vraagje: als je hem op je eigen kamer zet geeft hij dan veel stof af?\
mijn pa zegt dat je dan stoflongen ofzoiets krijgt(ik heb wel tapijt) en aandagt zal hij daar wel genoeg krijgen
k vind het eg wel stom.. ik ben druk bezig ze overtehalen!!
ik vind ze echt zooooooo lief!!!!
en nog een vraagje: praten jullie pietjes veel??
da wil ik namelijk wel!!
en alsje hem laat vliegen poept die dan wel uns????
da was het dan..
doeidoei

Volgende keer geen MSN taal gebruiken :)
Jorijn

Nina

Hoi,

Reken er maar wel op dat je een stuk vaker je kamer moet stofzuigen, ze maken er af en toe echt een zooitje van, zeker in de rui. En over de stoflongen (?), ik denk dat hij opvliegende bodembedekker bedoeld. Dat is makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld snippers te gebruiken i.p.v. vogelzand.

En over het praten, dat verschilt per parkietje. Daar is overigens al veel over geschreven, kijk maar eens bij de zoekfunctie.

Lees anders eerst de site www.parkietenfreak.nl door en bekijk het forum. Kom je al een heel eind.

missie_go

dankje wel:D

maah poept of maakt jou parkiet wel eens rotzooi als je hem gwoon los hebt vliegen?

Safrena

Hey missie_go

Welkom op het fourm

Allereerst willen wij je graag vragen GEEN msn taal te gebruiken in je berichten

Als je parkietjes hebt moet je inderdaad meer gaan stofzuigen.
Ze ruien af en toe en durven hun eten wel een keer uit hun koi gooien ;D
Maar even de stofzuiger erbij en alles is weer netjes

Stoflongen krijg je niet van parkietjes
Er zijn hier zelfs mensen die astma hebben en een parkietje hebben
Dat kan prima als je regelmatig de kooien reiningt en stofzuigt :D

Parkietjes poepen gewoon in huis waar ze op het moment zitten of vliegen
Echter is het makkelijk weer schoongemaakt met een stukje keukenpapier of je laat het even drogen en dan kun je het zo wegnemen of op stofzuigen.

Zorg er ook voor dat je kamer iedere dag vers en frisse lucht krijgt want dat is toch heel belangrijk voor parkietjes maar let dan wel dat je parkietjes geen tocht hebben

Verder zou ik zeggen lees het forum en de site eens door je zult heel veel info vinden

vele groetjes

Nina

Ja, parkietjes leggen best vaak poepjes. Ook als ze vrij vliegen, dus.

Deze poepjes zijn echter gemakkelijk te verwijderen, en vaak hebben ze hun vaste plaatsjes in de kamer. Stukje keukenrol/wc-papier en klaar  :). Mijn parkietjes gaan wel vaak aan de haal met het keukenpapier, dus er ligt hier een theedoek op de kast  :P.

missie_go

dankje wel!!
(sorry voor de msn-taal:P)
krijg je de poepjes ook uit tapijt??
en als je hem op je kamer zet..(met een rolluik) blijven ze dan echt stil totdat het licht wordt?
doeidoei

Safrena

Hey missie_go

Ja hoor je krijgt de poepjes ook prima uit tapijt  ;D

Vele groetjes

Josephine

de meeste parkietjes gaan pas echt fluiten als het licht wordt, ik weet niet of het rolgordijn goed afsluit. maar als dat zo is zal hij wel stil blijven.

missie_go

ok ;D
heel erg bedankt..
nu alleen m'n ouders nog overhalen ;)
ik hoop echt dat dat gaat lukken!! :(

doeidoei
en iedereen bedankt!!