PARKIET GEVONDEN

Gestart door Annelies, mei 17, 2006, 19:29:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid

Hoi Annelies,

Ik sluit mij aan bij Chantal, een parkietje wat al een paar maanden terug is weggevlogen, heeft geen overlevingskans gehad. Ik kan mij de reactie van die mevrouw echter wel voorstellen, ze heeft natuurlijk de hoop gehouden haar gevleugelde vriendje terug te vinden. En verschijnt er dan zo'n oproep van een gevonden vogeltje wat op de hare lijkt, dan grijp je die kans aan. Al moet ik wel zeggen dat op marktplaats wel vaker "nep-reacties" worden gegeven. Had die mevrouw een gratis e-mailadres ,zoals hotmail of yahoo, of via een provider? Deze vraag stel ik omdat ze niet veel informatie wil loslaten en op marktplaats wordt er ook gewaarschuwd voor de reacties/advertenties via gratis e-mailadressen.

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande reaccties van Ingrid en Chantal. ;)


Annelies

Die vrouw heeft een hotmail-email. Maarja dat heb ik zelf ook... Ik vind het ook wel een vreemde reactie, met name omdat ze mij geen informatie over die vogel wil geven en ook geen foto wil sturen. Zolang zij geen mailtje terug stuurt met wat informatie over de vogel zoals leeftijd of geslacht of een foto zal ik 't parkietje ook niet aan haar geven. Daar komt bij dat ze na mijn mailtje binnen een paar uur had terug gemaild en op mijn volgende mailtje waar ik om info vroeg, die heb ik woensdag gestuurd, heeft ze nog steeds niet gereageerd.

Ik heb ondertussen al een kooi gekocht op het web en daar is mevrouw wel blij mee, het Xtra Vital voer vind ze ook om te smullen. Van een stil parkietje is het gegaan naar een parkietje die heel de dag vrolijk aan het kwebbelen is! Vooral muziek vind ze leuk. En als ik parkietengeluiden laat horen begint ze terug te schreeuwen. Ze was eerst ook geobsedeerd door haar spiegelbeld maar daar heeft ze nu ( op 2 uurtje p/d na) redelijk afstand van kunnen doen. Ook vindt ze het helemaal het einde om met touw te spelen. Jammer genoeg wil het nog niet echt lukken met tam maken. Je kan je hand in de kooi stoppen maar zodra je te dichtbij komt of haar aanraakt haalt ze uit dus daar wacht ik nog maar even mee.

Groetjes Annelies

smartie

Goed hoor, dat je haar zo liefdevol hebt opgenomen in je huis!

Ze lijkt sprekend op mijn Pino, maar die zit hier gelukkig nog veilig in haar kooitje!

veel succes met het vinden van de rechtmatige eigenaar...

groetjes, van Pino, Timo en Yuri (2 laatste parkieten zijn loges)

Josephine

Ik zit dit topic echt helemaal verbaasd te lezen! Wat goed dat je dit parkietje een goed leventje geeft. Is het inmiddels al gelukt om je vriend over te halen? Ik hoop dat als niemand zich meld als echt eigenaar dat je dan het parkietje mag houden van je vriend.

Groetjes Josephine

Breezer de stille

Hoi Annelies, ik wilde weten hoe het is afgelopen met de gevonden parkiet. :( Heeft er iemand al gereageerd? Ik ben nieuwsgierig naar de parkiet. Ik heb namelijk in Hellevoet een parkiet gekocht die een tweeling had, lijk de gevonden parkiet op de mijne? De forum foto is van januari, Ze zijn nu denk ik zo'n 10 maanden oud ongeveer. Als niemand hem is komen ophalen wil ik graag wat foto's zien van hem, ik ben namelijk opzoek naar de tweeling broer/zus van mijn vogel. Ik kan jou ook foto's sturen. Kenmerk van de vogels: witte vleugels. ???

Breezer de stille

Hoi, ik heb nog eens goed gekeken maar het is sowieso niet de tweeling van mijn parkiet hoor! Maar ik ga een oproepje plaatsen, want ik vind het wel leuk om teweten hoe het met hem of haar gaat, als er gereageerd wordt. ::)