Simba vast tussen voerbak en voerbakopstapje :o

Gestart door Sanne, mei 16, 2006, 22:19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hoi allemaal,

Ik heb een ferplastkooi type Ibiza. met nog het oudere type voerbakjes. en Simba zat daar vandaag al verdacht veel bij te klauteren, dus had ik 'm al een paar keer weggejaagd. Maar nou hoorde ik 'm net ineens veel krabben langs de bak met d'r pootjes en zat ze vast tussen 't opstapje en de tralies... en toen wou ik d'r proberen te redden, en toen klom ze met allemacht naar boven (dus ze klom d'r van onder naar boven tussendoor), en ze kon met veel moeite zelf loskomen.... maar nu ik dit aan 't typen ben (2 minuten later) probeert ze al weer vanaf onder met d'r hoofdje eerst d'r door te klimmen  >:(. (en 3 minuten later is ze d'r nog een keer doorheen geklauterd.... met veel moeite)
En ik ben bang dat ze een keer echt vast komt te zitten... en 't is natuurlijk ook een beetje een waarschuwing voor andere mensen die deze kooi hebben. ('t is een heel jaar lang goed gegaan... maar nu heeft ze 't "ontdekt")... ik heb nog niet echt een oplossing... dus misschien is d'r iemand met een creatief idee??

Groetjes Sanne en Simba

Sonja

Hoi Sanne,

Een geluk bij een ongeluk is nog dat je erbij was, toen Simba probeerde er tussendoor te kruipen.
Je moet er toch niet aan denken dat zoiets gebeurt als je niet thuis bent.

Het beste wat je kunt doen, is andere voerbakjes in de kooi hangen, en de huidige eruit halen en de klepjes goed dichtmaken (als die er zitten).

Voerbakjes zonder opstapje zijn in de meeste dierenwinkels wel te koop.

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Bij Ferplast kooien is dit een veelvoorkomend probleem. Ik heb het al eens aangekaart bij Ferplast, maar heb er nooit wat van gehoord helaas. :(


Sanne

Hoi allemaal,

Gisteravond voor ik ging slapen kwam d'r ineens een goed idee... 'k heb de zitstokken net onder 't opstapje gehangen ('k zal vanmiddag een foto sturen). En nu kan ze d'r dus niet meerdoorheen klimmen... 't nadeel is dat ze niet zo makkelijk bij d'r voerbak kan komen omdat ze direct op 't opstapje van d'r voerbak moet klimmen. Maar daar is ze lenig genoeg voor ;D

Groetjes Sanne en Simba

roNah

 ??? brrr ik heb ook de foto's elders gezien dat een vogeltje vast, en die voerbakjes lijken wel heel erg op de mijne!! ik zal er toch ook nog maar eens goed naar kijken, of ze er tussendoor kunnen en hoe ik dat evt. kan voor komen! Hou jullie tips in de gaten!

Gr. Nathalie