graven!!!

Gestart door reza, mei 27, 2006, 11:00:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

reza

Hoi allemaal,

Ik ben dus nieuw hier. en zal me dus even voorstellen, ik heet dus Reza  Ik/wij hebben een kleine papagaai (Bont Boertje) genaamd ED ;D.
Die hebben wij al een aantal jaar, maar die blijft zich plukken, en is niet helemaal tam. Waarschijnlijk een trauma opgelopen in zijn jeugd.
het is een harstikke grappig beestje, maar ziet er af en toe wel heel zielig uit, omdat hij zijn eigen dan weer helemaal kaal heeft geplukt.

Omdat wij dat zielig vonden, hebben wij een parkiet gekocht. Deze staat in de kooi ernaast, en gaat niet in dezelfde kooi omdat ED hem met haar en huid opeet, althans dat denken we, en gaan dit dus ook niet proberen.

Maar goed, Piet de Parkiet is als het goed is nog wel een jonkie. Wij hebben hem nu twee en halve dag. En de eerste dag zat hij indd een beetje stil op zijn stokkie, en heeft niet zoveel gegeten. Maar dat is vrij normaal heb ik gelezen.

Zijn voederbak, zit in zo,n gat in zijn kooi. Als hij vers voer krijgt gaat hij op het bakje zitten en graaft het hele bakje uit. Het lijkt wel op spelen, maar is het volgens mij niet. Wij vonden dit een gevaarlijke situatie voor Piet. Dus hebben we een ander bakje gekocht die aan de zijkant kan hangen. Hier graaft hij niet in?

Als ik nu met mijn hand in de kooi ga, blijft hij de ene keer wel zitten en de andere keer niet. Als hij dan niet blijft zitten, gaat hij naar de plek waar dat bakje zat en gaat lopen graven, tegen het doorzichtig plastic aan. Het lijkt wel om te kunnen ontsnappen :o

ik weet dat het een hoop info is maar ik hoop dat jullie mij wat uitleg kunnen geven.

ps. Het lijkt ook of hij Trostgierst niet lekker vind, want als ik met mijn hand in de kooi komt met een stukje trost gierst, kijkt hij er geeneens naar? ook als ik het in zin kooi laat?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Reza ;D

Rowan

de parkiet moet overal nog aan wennen. en weet niet goed wat hij moet doen.
je moet er ook speeltjes in hangen.en aan het trosgierst moet die ook wennen,

reza

Hoi,

Bedankt voor je antwoord ;D

Hij heeft speeltjes in zijn kooi. een ding met allemaal ringen, daar gaat hij helemaal inzitten zodat hij amper meer weg kan :P Hij word wel steeds drukker :D

Sonja

Hoi Reza,

Welkom op het forum. :)

Wat erg dat jullie bonte boertje zichzelf kaalplukt. :(
Dit heeft altijd een oorzaak, en meer hierover, en hoe je er het beste mee kunt omgaan, kun je hier lezen:

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/Verenpikken/verenpikken.html

Je grasparkietje graaft zo in de kooi omdat hij nog moet wennen. Na verloop van tijd zal dit gedrag overgaan. Negeer dit gedrag, en beloon hem met veel aandacht als hij rustig is.

Ook aan trosgierst moet hij nog wennen, heb maar geduld, want als hij eenmaal de smaak te pakken heeft.... ;)

Voor meer tips over tam maken kun je de site eens helemaal op doorlezen, en het forum, want er is al ontzettend veel over geschreven. ;)
Bijvoorbeeld hier:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Groetjes, Sonja.

reza

Bedankt voor het warme welkom. ;D

Ja we hebben van alles al geprobeert met ED maar niks helpt. Het gaat nu een stuk beter met Ed. Maar af en toe ziet hij er niet uit :-[

Hij kan het trouwens wel goed vinden met Piet lijkt het. Net zo,n gekke volgel denkt hij :-X
Af en toe hangen ze samen op hun kop in de kooi naar elkaar te lonken ;D

Bedankt voor de links, ik zal ze nog eens goed doorlezen.

m@r

onze zazoo graaft ook zijn voerbakje uit als je er wat instopt.
als al het voer eruit is gaat ie in het voerbakje liggen  :D
zazoo lijkt zich geborgen te voelen aangezien zijn oogjes dicht gaan en lekker gaat slapen.

ik hou het er maar op dat we een stel parkietjes hebben met gekke neigingen.

(ik ga het trouwens eerdaags wel weer proberen aangezien zazoo flink gegroeid is,en dus waarschijnlijk niet meer in het voerbakje past )