ouders

Gestart door Davie, mei 15, 2006, 20:24:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davie

mijn vader is bang voor vogels >:(  maar ik wil toch heel graag een grasparkiet, ik heb er ook al veel over gelezen. weet iemand misschien een manier om mijn vader over te halen? alvast bedankt ;D

David

Daisy1988

laat foto's zien van jonge grasparkietjes.
die zijn zo lief
die moet je vader wel lief en leuk vinden  ;)

Kleintjes

#2
Hoihoi,

je kan hem laten wennen aan 't idee van vogels. Neem hem eens mee naar iemand die je misschien kent en vogels heeft. Stapje voor stapje, bijvoorbeeld: Dichtbij staan en eens rustig kijken, dan voorzichtig 'n vogeltje in de buurt, dan eens voorzichtig op de hand zetten en ga zo maar door. Kleine stapjes kunnen zorgen voor 'n grote overwinning. En: Probeer eens uit te zoeken waarom hij bang is voor vogels? Misschien is er ooit iets gebeurd.

Alle beetjes kunnen hepen, maar 't is 't belangrijkste dat hij zich goed voelt bij wat er allemaal gebeurd. Daarom is 't handig te weten wat de rede voor de angst is., dan kun je er rekening mee houden en misschien 't plan aan passen.

Hoop dat je er wat mee kan en dat je je vader ook kan helpen. Verwacht geen wonderen, maar heb geduld. Dit plan werkt overigens ook bij angst voor spinnen..alleen werk ik er niet aan mee, vind 't toch gewoonte eng :-[

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses