bruine koppies door de bodembedekking?

Gestart door maartje, mei 14, 2006, 15:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

hallo,
Vladimir (mijn nieuwe tweede parkieten liefde, zie topic "Aangenaam, de naam is Vladimir)) en Isodorus hebben beide een bruin koppie.
Iso had dat eerst door de medicijnen dacht ik, maar nu heeft Vladimir het ook al een beetje en dat na twee dagen! Kan dit komen door de bodembedekking?
Iso heeft hout snippers en Vladimir heeft maiskorrels. Bij Iso is het zelfs erger geworden sinds hij houtsnippers heeft, het lijkt bijna roze te worden.
Kan het ook liggen aan de voeding waardoor de veertjes minder gezond zijn dus niet goed schoon te houden zijn? dadelijk heb ik twee hele mooie bruine parkietjes!

Ben Van den Berge

ze worden gewoon helemaal bruin ? Dat is raar , probeer het eens wat af te spoelen ofzo . Misschien is het inderdaad vuil ofzo .

maartje

Vladimir z'n koppie is een beetje bruin, rond z'n wangetjes en voorhoofd, maar Iso is nu bijna helemaal bruin!

Ingrid

Wat vreemd Maartje  :o. Ik gebruik ook houtsnippers, maar Blizzard is nog gewoon wit en Luna zijn witte vleugels zijn ook wit gebleven. Terwijl ze heel veel lopen te scharrelen en te wroeten op de bodem. Aan de houtsnippers ligt het niet.
Zou het kunnen komen van een mineralenblokje? Omdat je zegt dat Iso bijna roze lijkt te worden?

maartje

heel toevallig heeft iso op dit moment geen mineralen blokje is z'n kooi. (hij snoept wel bij Vladimir)
Het viel me op dat Iso dus al een tijdje een bruine kop heeft, maar nu begint Vladimir ookal. Ligt het aan het voer dan, xtra Vital? geeft het af? te weinig vitaminen misschien, zodat de vuiligheid blijft zitten op de veertjes?
Snap er niks van. :(

Meltjuh

Aan het voer kan het niet liggen denk ik.
Geef je welis roosvicee? misschien dat het kopje daarom plakt en het stof blijft zitten?

Annika

aan de houtsnippers denk ik inderdaad ook niet, want dat gebruik ik al vanaf het begin en hier hebben ze er geen last van.
Ik geef als eten gewoon parkietenzaad, met als aanvulling : ei/krachtvoer en ruimix, af en toe vit.druppels (roosvicee drinken we zelf niet en dat kun je volgens mij niet zolang bewaren?) en soms een sliert trosgierst, maar dat laatste eigenlijk heeeeel erg weinig.

Parkieten-Freak

Heb je misschien in de kooi een houten speeltje hangen dat afgeeft? Croky heeft ooit ook eens aan 1 kant een roze kop gehad, omdat hij na het baden met zijn kopje tegen een gekleurde kraal van een speeltje gewreven had.
Het ligt niet aan de voeding.


Carla

De foto in de galerij van vladimir is deze van in de kooi waar ook Iso inzit?
Mss is het bruin aan de kopjes afkomstig van de tralies van de kooi.

maartje

zou het aan de kooi liggen?
Ja, ik heb Iso nu in een vervang kooitje zitten en vladimir zit nu in de kooi van Iso.
Het is een 'goude' kooi. Heb 'm erg goed schoongemaakt en gaf niet af op de schoonmaak spullen.
Ik heb ze gister besproeid met lauw warm water, maar zijn nog niet schoon.
Is het misschien de mais bodembedekking, die grove korrels? dat die af geeft?

Carla

Ik heb geen ervaring met maiskorrels dus daarop kan ik je geen antwoord geven. Ik gebruik bij de parkieten zand en bij de valk houtsnippers .

kaboutertjes

Hoi Maartje,

Ook bij ons parkietje Dippie, die een dag jonger is dan Iso, begint het wit van zijn voorhoofd wat bruinnig te worden, niet helemaal, maar alleen het begin in de buurt van zijn neusdop.
Hij gaat nu net beginnen met de rui en ik hoop dat als ie zijn veertjes verliest er weer witte voor terug komen.
Wij gebruiken ook houtsnippers als bodembedekker.
Ik kan het niet vergelijken met Nanoe die al ouder is want die heeft een geel koppie en daar zie ik dus niet of het bruin word of niet.

groetjes sylvia

Meltjuh

Hey Maartje,

Ik gebruik zelf corbo van die mais korrels maar mijn parkietjes hebben nooit een vies kopje daarvan. Ik denk toch dat het iets te maken heeft met de tralies

maartje

 :-[mmm.. dan wacht ik maar op de rui. Hopen dat Isodorus dan weer erg mooi wordt (want dat is ie stiekem wel)
Dat roze-vitaminen blokje.. is dat nodig? ze hebben ook sepia en Xtra Vital. Is dat blok dan niet overbodig?

Misschien ligt het toch daaraan. Iso is nu een beetje paars (blauwe veren met roze bruin= paarsig) :-X