twijfel ! parkietje erbij

Gestart door Joell, mei 25, 2005, 09:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joell

Hallo allemaal

Ik heb dat vreemde parkietje een vrouwtje dat niet kan vliegen hij kom alleen op de hand zitten als ik iets lekkers heb en wil dan wel bij de kooi blijven anders raakt hij in paniek.
Is het verstandig om er dan een parkietje bij te nemen! kan hij dan wel tam worden met zijn tweeen zo ja wat moet ik dan nemen en hebben jullie een goed adres voor mijn van een kweker? (omgeving Rotterdam)

Groetjes joell

Safrena

Hey Joell

Je kan er zeker nog een tweede parkietje bijnemen  :wink:
Je parkietjes kunnen tam worden met tweede en Je eerste parkietje zal er niet minder tam van worden.  :wink:

Zet wel je nieuwe vriendje een paar dagen apart in de kooi zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen en dat je nieuwe vriendje ook rustig aan de neiuwe opgeving kan wennen.

Bij een popje kun je nog een popje doen of een mannetje.
Met een mannetje zal het vrijwel altijd heel goed gaan met twee popjes moet je vaak afwachten of het klikt.
Echter het kan ik zelf heb twee popjes en zij zijn hele goede vriendjes van mij en elkaar  :wink:

vele groetjes

Sanne

Ik heb een jong popje (waarschijnlijk), en ik wil over een tijdje (als ze helemaal tam is) er misschien een vriendje voor haar bijkopen. Maar met een mannetje gaat 't vrijwel altijd goed (las ik net). Maar mannetje en vrouwtje betekend jonge parkietjes... toch? Of gaan ze alleen eieren leggen als ze een broedhok hebben. En als ik twee parkieten heb, gaan ze dan de hele dag tegen elkaar praten (in parkietentaal ;) )?
Groetjes Sanne

Kuslar

Hi

Nee hoor het hoeft niet altijd. Ze broeden alleen als er een broedhok is. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Ik heb 2 mannen en een popje en ik heb nergens last van.
En inderdaad ze praten bijna de hele dag tegen elkaar en echt heel schattig.