nogal angstig parkietje

Gestart door Karin:), mei 12, 2006, 14:23:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin:)

Beste allemaal,

Ik heb sinds twee weken een parkietje van ongeveer 9 weken oud. Nu heb ik al aardig wat gelezen voordat ik mijn lieverd kocht en sindsdien ook de hele site al zo'n beetje uitgeplozen geloof ik. Toch blijf ik met vragen zitten. Overal lees je namelijk dat parkietjes bij mensen maar een paar dagen nodig hadden om tam te worden. Ik heb braaf alle regeltjes gevolgt, eerst laten wennen, zachtjes je hand een stukje in de kooi, maar we lijken samen geen vorderingen te maken. Kev( betekent lief in het hebreeuws  :-* )blijft maar geschrokken fladderen als ik het deurtje open doe. Soms blijft hij dan vervolgens zitten, maar vaak gaat hij verschrikt door met fladderen. Ook een stukje trostgierst in mijn hand helpt niet, lijkt hij niet in geintreseerd. Hij blijft inmiddels wel zitten als ik met mijn gezicht dicht bij de kooi zit.

Zijn er mensen die tips hebben, of kunnen zeggen wat ik fout doe???

Veel liefs,

Karin

Carla

Haal je hand pas uit de kooi als je parkiet niet meer fladdert. Doe je dit wel dan zal je parkiet dit fladderen als een manier beschouwen om je uit zijn buurt te houden. Zo moet je dit geleidelijkaan doen. iedere keer een beetje dichter komen bij je pietje. En veel geduld.

Lijntje

Wat ik wel vaker heb gelezen hier is dat het aan het karakter van je parkietje ligt. De een is gewoon wat meer schuw dan de ander, eigenlijk net als bij mensen! Met veel geduld gaat het je vast lukken..
En mijn parkietje (we hebben hem nu bijna 2 weken) is ook nog helemaal niet hand tam hor. Hij heeft wel een paar keer op mijn hand gezeten in de kooi, maar als ik ook maar iets beweeg wordt hij bang en gaat er weer van af.. Gewoon geduld en veel aandacht dus!

doebykiet

Ik heb ook 2 parkietjes gehad die nooit tam zijn geworden.
ik heb ze 4 jaar gehad en ook alle regels gevolgd in het begin en ontzettend veel geduld gehad...
Maar ze bleven bang.
Als jouw parkietje echt niet tam wordt kun je hem misschien het beste een maatje geven voor de gezelligheid.

Andrea

Hallo karin.

Je doet volgens mij niets fout hoor. Het ene parkietje is nu eenmaal wat sneller tam dan de andere. Zelf heb ik ook sinds een aantal weken een jonge er bij. De eerste weken was deze ook angstig, en wilde niets van mijn hand weten. Nu, na ongeveer 3 weken steeds blijven oefenen door steeds maar met de hand de kooi in te gaan, beginnen we vorderingen te maken, en komt hij/zij langzamerhand op mijn vinger.
Dus blijf geduld houden, meestal lukt het op een gegeven moment echt wel.
Groetjes , Andrea.