vleugel tussen de tralies

Gestart door Daisy1988, mei 01, 2006, 14:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daisy1988

Hallo,

ik heb een probleem met een van de parkietjes.
Lucky een parkietje van nog geen 3 maanden die doet steeds 1 van haar vleugels door de tralies door en gaat dan met haar eigen veren zitten spelen.
schijnbaar heeft ze een keer vastgezeten ofzo want 2 weken geleden waren er een paar veertjes verdraait.

eergisteren dee in de doek van de kooi af en zag ik bloed op haar snavel ik dacht dat het wondje op de snavel zat en heb dat schoongemaakt met een watje en lauw water. maar wat bleek er zat een wond op de vleugel waar die verdraaide veertjes zaten en de veertjes waren weg ( heb ze nergens terug kunnen vinden ???).

een uur later keek ik nog een keer naar de vleugel en het bloeden was al wel gestopt,
maar ze blijft maar aan die wond knabbelen met haar snavel.
en gaat gewoon door met dat domme gedrag van haar vleugel tussen de tralies door doen.

Ze doet het alleen met die vleugel en als je het negeerd maakt haar niet uit ze doet het toch wel.
het maakt ook niet uit hoe groot de kooi is.
ze is samen met haar zusje bijna de hele dag gewoon los zitten eigenlijk alleen s'nachts in de kooi of als ik  weg moet.

wat kan ik hieraan doen  ??? :-\

Parkieten-Freak

Dit is niet zo eenvoudig op te lossen vrees ik.
Het enige wat ik kan bedenken op dit moment is om het onmogelijk te maken dat de vleugel nog door de tralies kan.
Ik zou aan de buitenkant van de kooi tijdelijk wat zeer fijn kippengaas bevestigen.


Ben Van den Berge

zijn de tralies dan wel verticaal ? als ze horizontaal zijn moet je kippengaas gebruiken , misschien ook niet slecht om naar da te bellen of gaan om advies .

Daisy1988

een parkietenkooi hoort horizontale tralies te hebben ;) :P ::)

maar het is echt op een stuk dat ze het doet alleen bij het deurtje ( voor zover ik heb gezien)

ik moet tog gaas halen voor me buiten voliere die we gaan bouwen dus kan ik wel een stukje vanaf halen dan kijken hoe ze zich dan gaat gedragen.

bedankt voor de tip PF  ;)



Daisy1988

en het word alleen maar erger  :o.
voordat ik de kooi kon verbouwen en weg was om spullen daarvoor te pakken.
heeft ze schijnbaar weer met haar vleugel door de kooi gezeten.
er is een slagpen verdraait en ze heeft nu moeite met vliegen. :o.

snap dat beesje echt niet. :(

ze doet het ook maar met een vleugel.

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Heel erg vreemd inderdaad....
Laten we hopen dat het snel stopt nu. Heb je nu horrengaas gekocht?


Daisy1988

ja maar kijk eerst hoe ze reageerd met dat washandje over het deurtje
tot nu toe heeft ze het niet meer gedaan.
dus hopen dat het zo blijf en die vleugel rust krijgt want ze vliegt met 3 pennen :S en behoorlijk scheef,

Parkieten-Freak

Ah dat is mooi!
Laten we hopen dat het nu echt stopt, anders houdt ze geen vleugel meer over..... :(


Maur@

Ik hoop ook dat het met het washandje goed gaat. Geef ik nog eens goede adviesjes. :-)