binnenvoliere

Gestart door DanielV, mei 05, 2006, 01:54:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielV

Geachte Parkietenvrienden en vriendinnen :),

het doet mij een plezier zo'n actief forum te zien als dit, waar iedereen vol liefde over zijn of haar parkiet praat.
nou heb ik met mijn parkiet een heleboel lol en wil ik een binnenvoliere aanschaffen/maken ( voor meerder parkieten ).
nou wil ik hier het een of het ander van weten maar ook gwoon tips i.g.v :
- ventilatie
- tocht
- materiaal
- etc.. alles wat er bij komt kijken, ik ben erg benieuwd.
vooral omdat parkieten houden niet zo'n dure hobby is en daarom tochwel rijkbaar is voor vele doelgroepen :)
laat hier even een bericht achter als jij iets weet over voliere's.

Met Vr. Gr. DanielV

Meltjuh

Hallo Daniel,

Welkom op het forum ;D ( de leukste van in ieder geval nederland hihi)!

Vooral bij een grote kooi of voliere is ventilatie natuurlijk erg belangrijk. In iedergeval 1 keer per dag een groot raam open zetten lijkt mij voldoende om het even door te luchten. Zo lang er maar niet meer ramen/deuren tegenover elkaar open staan is er naar mijn idee geen tocht.

Er zijn een aantal kant en klare volieres te verkrijgen in de wat grotere dierenwinkels. Zelf bouwen is natuurlijk ook leuk. Daarvoor kan fijn kippengaas gebruikt woren.
Voor zitstokken kunnen fruit of wilgen takken goed gebruikt woren. Parkietjes vinden het lekker op aan te knagen en voor de pootjes is het ook een stuk beter omdat de nageltjes dan slijten en het zijn verschillende diktes. Ook wat speeltjes in de voliere zal ze goed doen

Voor de rest wil ik even wat mee geven over de voeding. Naast hun standaard parkietenzaad moet er ook altijd grit eivoer en mineralen aanwezig zijn. Mineralen kunnen gewoon in de vorm van een mineraal blokje verstrek worden. Ook regelmatig groenten en fruit is erg belangrijk voor een parkietje.

Veel succes! ;D

DanielV

:) dankjewel meltjuh voor je reactie,
Ik ga proberen binnenkort wat materiaal op te zoeken. maar eerst nog wat informatie verzamelen voordat ik er aan begin.
Zodra ik er mee begin laat ik het je weten.

DanielV

Ben Van den Berge

Wel het zijn  wel buitenvolieres , maar je steekt er misschien wat van op :
http://www.tragopan.nl/voliere.htm