kan iemand mij helpen

Gestart door Tuncer, mei 04, 2006, 18:11:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuncer

hallo mensen
ik heb pas twee dagen een engelse parkiet ik probeer hem tam te maken
alleen omdat hij nog nieuw is lukt het niet echt
waneer ik bij de kooi ga staan gaat hij naar me staren en als ik de deur van de kooi open doe gaat hij soms fladeren en meestal draait hij zijn koppie en hij trilt alleen met zijn staartje en nog iets wanneer ik wat zeg tegen hem gaat zijn snavel open en dicht doen en daarbij maakt hij een geluidt (niet zingen) wat moet ik doen??

even over iets anders niemand in ons huis wou eigenlijk een parkietje maar ik heb er toch een gehaald dus niemand die er aandacht geeft en ik heb het druk met werken smorgens vroeg ga ik het huis uit en ik ben 4 a 5 uur thuis wanneer ik thuis ben ga ik gelijk bij hem zitten probeer hem tam te maken maar de vraaag is wat moet ik doen wanneer ik niet thuis ben hij is helemaal in zijn eentje in mijn kamer?? en hij heeft nog niks gegeten en gedronken hoe lang kan hij dat volhouden
ik heb hem trosgierst gegeven hij is niet eens nieuwsgierig wat dat is!! ik heb het bij zijn favo plek gehangen kan iemand mij helpen

Meltjuh

Hoi Tuncer

Voordat je aan een parkiet begint moet je wel even goede informatie zoeken over de verzorging daarvan. Als je dat had gedaan had je gelezen dat parkietjes hele sociale diertjes waren. Ze hebben dus veel aandacht nodig als ze alleen zijn. In jouw geval had ik er zowieso 2 genomen dan hebben ze in iedergeval elkaar nog.
Het eten kom vanzelf wel. Misschien kan je wat zaadjes over de bodem strooien zodat hij daar in ieder geval wat eten kan vinden. Hou het wel even in de gaten

Hier een link over het tam maken
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php


Safrena

Hey Tuncer

Op je eerste vraag is al reeds een antwoord gegeven in een ander onderwerp waar je bijna dezelfde vraag hebt gesteld  ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7324.msg27206#msg27206

Het tam maken kan niet op twee dagen en al helemaal niet als je er zo weinig mee bezig bent. Er zijn mensen die hun parkietje al na een paar dagen tam hebben omdat ze er een hele dag mee bezig zijn en anderen pas na veertiendagen., soms zelfs langer.
Hoe snel je parkietje tam wordt hangt dus af van verschillende dingen. Het hangt in de eerste plaats af en het karakter van je parkietje en dan ook nog een keer van het geduld dat je hebt en hoeveel tijd je met je parkietje doorbrengt.

Wat betreft de aanschaf van een parkietje
Persoonlijk vind ik als je met meerdere mensen in huis woont dat je dit samen moet beslissen om een parkietje aan te kopen.
een parkietje heb je niet voor even maar voor 12 tot 15 jaar.

Parkietjes hebben zoals Meltjuh al zei heel veel aandacht nodig het zijn sociale diertjes.
Als je je parkietje niet voldoende aandacht kan geven gaat het zich eenzaam gaan voelen,met alle gevolgen vandien, zoals veren pikken.

Een parkietje heeft ook heel wat speeltjes nodig om zich niet te vervelen.
Wat je kan doen als je niet thuis bent is een spiegeltje in de kooi hangen en eventueel een nepparkietje. Ook de radio laten spelen als je niet thuis bent is prima.

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Ik sluit me helemaal aan bij Meltjuh en Safrena.
Daarnaast zou het misschien helpen om op de website eens wat te gaan lezen over parkieten.
Over hoe je ze tam maakt, en hoe je ze moet verzorgen.
Als je erg weinig tijd hebt voor parkieten moet je er eigenlijk helemaal niet aan beginnen, zeker niet als je huisgenoten geen vogeltje willen.


mozart

Ook ik kan me helemaal vinden in de vorige reacties!

Zou als ik jou was er snel eentje bijnemen.
Is voor je parkietje in deze situatie toch echt beter!
En verder goed in de gaten houden qua eten, etc.
Voer op de bodem, eten uit hun bakje komt vanzelf, heeft bij die van mij een week geduurd.
Van de bodem aten ze het prima.
Jammer dat je toch de keus hebt gemaakt om een parkietje te nemen, maar je kunt er nog wat van maken!
Gun hem/haar een maatje, dan kunnen ze het heel gezellig en fijn hebben.
En genoeg te spelen, klimmen en klauteren.(en voor later lekker los vliegen)
Verdiep je maar goed in de site, is super en staat vol nuttige informatie, ook het forum trouwens!
En heb veel geduld!
groet mozart