mijn parkiet gedraagt zich heel anormaal ik heb hem pas vandaag

Gestart door Tuncer, mei 03, 2006, 22:54:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuncer

ik heb vandaag een engelse grasparkiet gekocht hij is van 12 weken alleen hij staat al de heledag op het zelfde plek hij beweegt niet en is heel stil en hij doet steeds zijn bek open en dicht wat betekend dat en nog een vraag wanneer ik mijn hand in de kooi doe gaat hij niet fladderen hij blijft gewoon rustig staan wat moet ik doen kan iemand mij helpen dit is mijn eerste parkiet en ik weet er nog niet zo veel van af

Kleintjes

Hoihoi,

Dit gedrag is heel normaal voor 'n parkietje dat net ergens 'n nieuw huis heeft gekregen.

Hij heeft even de tijd nodig om te wennen aan alles en iedereen om zich heen. Meestal gaat 't na 'n paar dagen al beter en komt hij meer tot leven, dan zal hij zich ook wel laten horen en op onderzoek uit gaan.

Net als mensen als ze verhuizen, heeft ook even nodig voordat je aan alles gewent bent. Is toch anders dan de oude plek ;)

Hoop dat je er iets mee kan en je hoeft je geen zorgen te maken, komt allemaal wel goed ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Tuncer

Welkom op het forum

Het is normaal hoor dat je parkietje nu nog wat stil is. Hij/zij moet nog aan alles wennen ;)
Het bekje open en dicht kan komen door de stress van de nieuwe woning en verhuis naar zijn nieuwe woning
het beste kun je je pakietje een dag of twee eerst laten wennen en dan pas je hand in de kooi doen

Strooi ook wat eten op de bodem van de kooi en hang naast het stokje waar hij/zij het vaakst zit een stukje trosgierst

Kijk ook even rond hier op het fourm en op de site waar je nog heel veel nuttige info zult vinden
Heb je dan nog vragen stel ze gerust ;)

Vele groetjes