oudere parkiet tam maken

Gestart door jordi_69, mei 03, 2006, 21:56:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jordi_69

Hoi,

Ik heb mijn parkiet gekregen toen hij wat ouder was.
Hij fluit wel allerlei geluidjes en komt in het kooitje ook wel bij me als ik tegen hem praat.
Maar hij is bang om uit het kooitje te komen, als ik hem probeer te pakken in het kooitje protesteerd hij hevig.
Als hij uit het kooitje is dan vliegt die weg maar hij stort dan ergens neer, hij lijkt dan wel of die buiten adem is.
Als hij wat rustiger is geworden dan komt die wel op mijn vinger zitten en blijft die wel rustig zitten dan.
Wat kan ik doen om hem tammer te krijger??    ;)


groetjes Jordi

Cutie_lover

#1
Citaat van: jordi_69 op mei 03, 2006, 21:56:55
Hoi,

Ik heb mijn parkiet gekregen toen hij wat ouder was.
Hij fluit wel allerlei geluidjes en komt in het kooitje ook wel bij me als ik tegen hem praat.
Maar hij is bang om uit het kooitje te komen, als ik hem probeer te pakken in het kooitje protesteerd hij hevig.
Als hij uit het kooitje is dan vliegt die weg maar hij stort dan ergens neer, hij lijkt dan wel of die buiten adem is.
Als hij wat rustiger is geworden dan komt die wel op mijn vinger zitten en blijft die wel rustig zitten dan.
Wat kan ik doen om hem tammer te krijger??    ;)


groetjes Jordi
\

Hem eerst in de kooi tam maken, en niet dwingen om eruit te gaan... als hij in de kooi op je vinger blijft zitten, dan is het pas tijd voor de eerste vliegbeurt ;)

Het gebruik van hoofdletters in niet nodig ;). Gr. Ingrid

Ingrid

Hoi Jordi,

Welkom op het forum :). Een ouder parkietje is nog wel tam te maken, al zal het meer tijd en geduld kosten.
De stapjes voor het tam maken zijn hetzelfde als die voor een nog jong parkietje. Lees dit maar eens op je gemak door:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Een parkietje nooit zomaar vastpakken, dat komt het tam maken zeker niet ten goede. Je zult het vertrouwen van je vogeltje moeten winnen en dat bereik je niet door hem beet te pakken.

Groetjes, Ingrid