HELP Joey is ziek

Gestart door joey, mei 02, 2006, 19:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joey

                                                   hallo :-[ :(
Heel raar is het gegaan vandaag met Joey toen ik yhuis kwam speelde hij nog vrolijk.Hij zat te eten en nu is alles voorbij.hij slaapt veel eet niet meer en zijn ontlasting ziet er heel raar uit,waterig echt druppeltjes wat er uit kwamen en geel zacht geel van kleur.Het eten is nog steeds het zelfde als voorheen alleen geef ik sinds vorige week  MA-KI van esve.of het daar soms aan ligt ik weet het niet.Ik heb een link naar een foto erbij gedaan zodat jullie eens de ontlasting van joey kunnen bekijken :(

http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=33QGF68L7YRDP0PQ57COZRIED3

Parkieten-Freak

Wat naar dat Joey ziek is.
Het lijkt trouwens wel trosgierst wat onder zijn staart hangt...... ???
Ik heb geen idee van MA_KI van esve voor voeding is, en ik denk ook niet dat het daar aan ligt.
Als ik het goed begrijp is Joey pas net ziek? Wellicht dat je het even aan kunt kijken tot morgen. Als het dan nog zo is, kun je de dierenarts even inschakelen.


Kleintjes

Hoihoi,

lieve PF: Ma_ki is niks anders dan maagkiezel ;)

Lijkt inderdaad wat op trosgierst dat er aan de staart hangt, maar wat kleur betreft lijkt 't er erg op dat hij aan de dunne is, aftewel diarrhee. Kijk 't even aan en ga anders naar de DA, dat is altijd beter dan dat je te lang wacht en hij echt ziek wordt.

Soms is 't met 'n beetje medicijn zo opgelost.

Sterkte met je vriendje en beterschap!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Meltjuh

Ik vind de maagkiezel van MA KI niet erg goed ik vind hem namelijk niet scherp genoeg. Maar dit lijkt mij ook niet de rede voor de dunne ontlasting. Ook de kleur zit me een beetje dwars licht geel lijkt mij niet erg goed ???
Als het morgen nog zo is zou ik inderdaad even contact op nemen met de Dierenarts

Parkieten-Freak

Ma-ki is maagkiezel.  :'( Bedankt Kleintjes!
Een parkiet die diarree heeft, krijgt meestal een vieze staart. Mocht dit optreden, dan moet je dat een beetje schoonmaken met een watje en wat lauw water. Daarna voorzichtig deppen met een zacht handdoekje.
Maar nogmaals, kijk het maar eventjes aan Joey, wellicht valt het allemaal mee.


Kleintjes

Hoihoi,

nog ven 'n aanvullingkje. Als je parkietje 'n vieze staart heeft en je gaat naar de DA de staart van te voren NIET schoonmaken, de DA kan vaak aan de vuiligheid zien wat er aan de hand is en soms blijven er restjes van iets achter in de viezigheid.

Even 'n tipje wat ik nog wist, was 't net even vergeten. Bij deze dus ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#6
Daar ben ik het helemaal niet mee eens, Kleintjes.
Als een parkiet een vieze staart heeft, kun je die beter wel schoonmaken.
Ontlasting kun je opvangen op op een stukje plastic of vetvrij papier.
Een parkiet met een vieze, met uitwerpselen besmeurde staart laten zitten is niet alleen onhygienisch maar het ook nog eens onaangenaam voor de vogel zelf. De ontlasting plakt, het voelt nat en koud. Daarnaast gaat de vogel zitten pikken in de veren om te proberen zelf de uitwerpselen te verwijderen. Daarmee krijgt hij weer ontlasting binnen.

Overigens is het ook niet zo interessant om te zien wat er onderdaan de staart hangt. Ontlasting kun je onder de microscoop bekijken, dan zie je pas echt wat.
Niet doen dus.




Kleintjes

Hoihoi,

klopt ook weer ja. Opvangen werkt ook goed ja, met keukenpapier of wat je ook hebt.

Iedereen vergist zich wel eens, srry voor de fout van mij  :-[

Groejtes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

joey

Bedankt voor alle reacties het gaat al iets beter deze morgen.
Ik hoop dat het maar een kleinigheidje was of is!!!!


                              gr joey Ian en Sylvia :)

mozart

Hoi

Hoop ook voor je dat het meevalt, maar ik zou ook niet te lang wachten met bezoek aan Da.
Trouwens, bij mijn parkiet haalde de da met een wattenstaafje wat ontlasting voor uit zijn poepertje.
Dit ging heel goed.
Dus als opvangen niet lukt, is dat ook nog een mogelijkheid!
Ik sluit me aan bij P-F:staart schoonhouden, kost het vogeltje (als hij wel ziek is) te veel energie om het zelf te doen en ze hebben een erge hekel aan viezigheid aan zich!
Succes ermee, groet Mozart

joey

                                             Hallo
Joey poept nu weer normaal.is alleen zich zelf nog niet.Hij slaapt nog geregeld een paar keer per dag is erg stil.maar verder eet hij goed.ik moet wel zeggen hij is in de rui.Ik hoop dat hij gauw weer de oude is,ik vind het wel erg leuk om te zien hoe Ian het popje met hem mee leeft als Joey slaapt overdag dan zit ze naast hem en blijft daar ook zitten totdat hij weer iets gaat doen,en dan huppelt ze vrolijk achter hem aan.echt lief dat ze ze zo met hem mee leeft. :-* :D

Safrena

Hey joey

Wat goed om te horen dat je parkietje weer beter is  ;)

Je vertel net dat je parkietje in de rui is en dan is het wel normaal dat ze iets meer rusten en slapen ;)
En inderdaad het is heel lief van ian om bij joey te blijven  :-*
Echte parkietenliefde ;D

Vele groetjes