Is dit humeurigheid?

Gestart door Welmoed, mei 02, 2006, 15:28:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welmoed

Hallo allemaal,

Ik zit even met het gedrag van mijn Pino: de ene dag is hij lekker vrolijk, geeft-ie kusjes en speelt-ie fijn met me, de andere dag is hij ontzettend bijterig en stort hij zich met zijn inmiddels behoorlijk scherpe snaveltje in mijn lip of valt hij mijn neus aan (= auw). Wanneer hij bijvoorbeeld op zijn kooi zit en je komt met je hand in de buurt, begint hij protesterend te krassen en bijt ie zich vast in mijn vingers. 'Ladderen' -zoals ik op de site las- helpt dan niet omdat hij hier iedere keer opnieuw kansen ziet om in mijn vingers te bijten. Als ik hem vervolgens terug in zijn kooi zet omdat ik dit gedrag niet goed vind, zit hij even later weer vrolijk om aandacht te vragen, en als het m dan is gelukt om me over te halen hem weer los te laten, begint het bijt-verhaal weer overnieuw... ???

Is dit gedrag gewoon humeurigheid of is het iets anders? Waar zou zulk soort gedrag door veroorzaakt kunnen worden?

Alvast bedankt.  :)

Ben Van den Berge

Hmmmm , laat hem misschien wat langer in de kooi . Wel ZONDER aandacht , ook al vraagt hij ernaar , wacht 30 minutjes , neem hem er dan weer uit . Doet ie het weer , begin dan opnieuw . Denk dat dat zowat he enigste is wat je kan doen :s

Ingrid

Hoi Welmoed,

Hoe jong is Pino? Het zou namelijk de puberteit kunnen zijn. Die begint rond de leeftijd van 3 maanden en kan aanhouden totdat ze 1 jaar zijn. Geef vooral het vervelende gedrag geen aandacht en beloon Pino wanneer hij gewenst gedrag vertoond.
Lees ook dit maar eens door:
http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Groetjes, Ingrid

Welmoed

Heyhey,

Pino heb ik begin maart gekocht, toen was hij ongeveer 6 weken oud. Kun je iets tegen het 'puberen' doen, of moet ik m gewoon zijn gang laten gaan en er geen aandacht aan geven?