Dit is een kruipertje

Gestart door Maur@, mei 02, 2006, 23:45:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Eerst wil ik Ingrid heel erg bedanken dat ze het voor elkaaar heeft gekregen dit filmpje te plaatsen en ruimte op haar site ter beschikking heeft willen stellen.

Dit is een filmpje dat gemaakt is één dag voordat Hompel stierf. Hompel was een heel erg ziek vogeltje en had geen kans, maar zoals op dit filmpje te zien was Hompel een vogeltje met een enorme levenswil. Op het moment dat wij dit filmden was het heel erg mooi weer en kon Hompel even naar buiten om frisse lucht te krijgen. Over het algemeen kon Hompel niet meer naar buiten omdat hij zijn temperatuur niet vast kon houden. Binnnen leefde hij in zijn "couveuse". Hij was altijd zo blij als hij even de andere parkieten kon zien. Maar je kan hier op het filmpje ook zien dat Ivory, helemaal in het begin van het filmpje, even naar hem pikt niet boos bedoelt want Ivory was stapelgek op Hompel en Hompel steun zoekt bij mijn dochter door op haar andere vinger te stappen. Dat gaf al aan hoe zwak hij was.

Je kunt ook heel goed zien op dit filmpje hoe een kruiper eruit ziet.

Klik op de link en ik hoop dat jullie het filmpje kunnen zien. Copyright Maur@, grootste dank aan Ingrid.

http://members.home.nl/isd/film/P8200044.MP4

Parkieten-Freak

Ik zet mijn eerder gegeven reactie hier ook even neer ;)
Citeer
Aaahhh wat een schatje was Hompeltje!!! :-*
Echt een heel lief filmpje van dit dappere parkietje!
Heel jammer dat Hompeltje niet meer in jullie midden is....... Droevig ik kan me voorstellen dat jullie dit kleine vogeltje verschrikkelijk missen. :(
Wel erg fijn dat je ons deelgenoot maakt van dit mooie moment Maur@  :)


Ingrid

Graag gedaan hoor Maur@. Wat was Hompeltje een schatje  :-*, erg ontroerend om het filmpje te zien. Ik wil jou bedanken dat je dit met ons wilt delen.

Sam

Een heel mooi filmpje, van een heel mooi en dapper parkietje!

maartje

hoi maur@,
ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de foto bij je avatar een jong parkietje was, maar het is dus hompeltje. jemig wat een scheet. Het ziet er erg sneu uit met de korte vleugels en staart, maar je ziet dat het een vechter was en het erg naar zijn zin had. Geweldig gedaan Maur@. Gelukkig kunnen we van Hompeltje wat leren.

Chicowen

Wat een vreselijk mooi filmpje. Wat een schatje was Hompeltje.
Dankjewel dat je dit met ons wilt delen!
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Maur@

Wat een lieverdje is het  :P
Je bent zo onmiddelijk stapelverliefd op dat schatje :-*

Kan me goed voorstellen dat jullie hompeltje zo missen  :'(

Vele groetjes


Kleintjes

Hoihoi,

heel mooi filmpje Maur@. Bedankt dat je dit met ons wilt delen.

Hompeltje ziet er echt superlief uit, ondanks dan zijn probleempje. Hij weet zich toch best aardig te redden en rent ook nog eens donders snel, net Speedy Gonzales!! :-*

Nogmaals, bedankt voor 't filmpje, ik denk dat iedereen 't er wel mee eens is.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maur@

Hey Maartje,

Citeerhoi maur@,
ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de foto bij je avatar een jong parkietje was

Nee hoor, op mijn avatar is Hompeltje al een maand of 9.

Meltjuh

Ik kan hem op de een of andere manier nie bekijken :-\ erg jammer

Jippie

Wat een schatje  :-*! Heel jammer dat jullie hem moeten missen... Gelukkig kan je altijd nog een beetje naar hem kijken!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Nina

#11
Citaat van: Meltjuh op mei 03, 2006, 12:04:54
Ik kan hem op de een of andere manier nie bekijken :-\ erg jammer

Ik ook niet, hij speelt niet af op mediaplayer. Heel erg jammer inderdaad   :-[

Hij speelt af met quick time player
deze moet je even op je comp instaleren
gr safrena


Ook met mediaplayer kun je het bestand afspelen, ook al krijg je een melding dat het bestandstype niet een geldige is. Ik speel het af in mediaplayer en dat geeft geen enkel probleem. Gr. Ingrid

Idske

#12
CiteerOok met mediaplayer kun je het bestand afspelen, ook al krijg je een melding dat het bestandstype niet een geldige is. Ik speel het af in mediaplayer en dat geeft geen enkel probleem. Gr. Ingrid

Bij mij speelt hij ook niet in mediaplayer af. Iemand tips hoe ik hem wel kan zien?

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Want op een of andere manier krijg ik ook niet voor elkaar om quicktime te installeren. ???
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Meltjuh

Ik hem hem kunnen bekijken. wat een dapper vogeltje zeg :D lekker op onderzoek uit! Hij mag van geluk spreken dat hij bij jullie terecht is gekomen zo heeft hij alsnog een mooi leventje gehad! :)

Nina

Ik had ooit quicktime erop staan, maar ja, waar?  :-X

Bij mij geeft het ook een melding bij mediaplayer dat het niet afgespeeld kan worden, en dat doet het vervolgens ook niet, al geprobeerd!

Ingrid

Misschien lukt het dan wel  zo?
Er is soms wel een langere laadtijd....

http://members.home.nl/isd/film/hompel.avi

Nina

Nee, nóg niet, wat raar. Bedankt voor de moeite, in ieder geval!

budgie

Och gut, als je zo'n dapper stumpertje ziet, zou je het toch meteen willen hebben om z'n leventje zo aangenaam mogelijk te maken? Ik zou kosten nog moeite hebben gespaard bij zijn verzorging!
Wat een schat van een vogeltje. Gelukkig heeft hij het allemaal niet zo beseft en heeft hij het goed gehad.

Daisy1988

Kruipertjes zijn echt hele schattige vogeltjes,

dankzij iemand die mij zieke vogels heeft verkocht zijn de jongen van het nest van nu ook besmet geraakt en zijn  nu actief kruiper  :(. :'(.

verder zijn het echt schatjes en 1 van de 5 zit heel graag bij me.. ook als je tegen (waarschijnlijk) haar praat komt ze naar je toe en piept of fluit ze terug echt heel lief.
ga morge ook de kooi helemaal kruiper vriendelijk maken en hopen dat ze toch ooit nog zouden kunnen vliegen.
ze worden in elk geval verwend en zullen verder ook wel een goed en happy leven lijden  ;) :D