verlamd?

Gestart door jos, april 23, 2006, 11:39:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jos

ik denk dat mijn parkiet verlamd is aan zijn pootje want die gebruikt hij niet meer gisteren ging hij tekeer in zijn kooi sinsdien kan hij zijn pootje niet meer gebruiken ook niet meer op staan lijkt erop of zijn pootje verslapt is weten jullie misschien wat het is
hij is ongeveer een jaar of 6 misschien ouderdom?

groet jos

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Jos.
Je schreef dat het vogeltje tekeer ging in zijn kooi.
Heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn?
In ieder geval zou ik sowieso naar de dierenarts gaan.
Is de vogel met het pootje ergens achter blijven haken, dan zou het kunnen zijn dat het pootje gebroken is.
De dierenarts kan het dan spalken.
Uiteraard kan er ook iets anders in het spel zijn: een neurologische aandoening bijvoorbeeld, het pootje zou verlamd kunnen zijn.
Het is heel belangrijk dat de dierenarts een goede diagnose stelt, zodat de vogel optimaal behandeld kan worden voor de aandoening. Op zich is de leeftijd van 6 jaar niet de oorzaak, een vogel van 6 jaar is niet oud.


Kleintjes

Hoihoi,

ik denk ook niet dat 't leeftijd is.

Je kan beter even voor de zekerheid naar de DA gaan, en vertel hem of haar precies wat er gebeurde. 't Kan zijn dat je parkietje ergens van schrok maar zou ook 'n andere oorzaak kunnen hebben.

Succes en sterkte met je vriendje.

Groetjes en liefs van ons an jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

kaboutertjes

ons parkietje toen hij zijn pootje had gebroken gebruikte ook zijn pootje niet meer en liet het ook helemaal slap hangen, na drie weken gips kan hij er alles weer mee.
Ik zou zeer zeker ook even naar de dierenarts gaan om zeker te weten wat er aan de hand is.

groetjes

jos

hallo allemaal

ben vandaag naar de da geweest en het ziet er niet goed uit het pootje is zeer waarschijnlijk verlamd volgens de da zijn niet alle zenuwen beschadigd heb druppeltjes gehad om de zwelling minder te laten worden er moet binnen 2 dagen toch verbetering optreden.
zo niet dan moet ik een beslissing nemen of ik haar zo verder laat leven met 1 poot voor de rest is ze kerngezond daar baal ik ontzettend van
  groetjes

Ingrid

Hoi Jos,

Wat goed dat je naar de DA bent geweest, zo heb je duidelijkheid over wat er met het pootje is. Geen leuk nieuws natuurlijk dat de zenuwen zijn beschadigd en het pootje daardoor verlamd is  :(. Als jouw vogeltje verder kerngezond is en de zwelling door de medicijntjes afneemt dan kan ze gerust nog verder leven met 1 pootje.
Beterschap!!

Groetjes, Ingrid

Idske

Citaat van: jos op april 24, 2006, 19:55:28
hallo allemaal

ben vandaag naar de da geweest en het ziet er niet goed uit het pootje is zeer waarschijnlijk verlamd volgens de da zijn niet alle zenuwen beschadigd heb druppeltjes gehad om de zwelling minder te laten worden er moet binnen 2 dagen toch verbetering optreden.
zo niet dan moet ik een beslissing nemen of ik haar zo verder laat leven met 1 poot voor de rest is ze kerngezond daar baal ik ontzettend van
  groetjes

Heej!
Veel beterschap voor je parkietje! Ik hoop dat de verbetering komt! En als dat zoals Ingrid zegt ze moet verder leven met 1 poot hoop ik dat ze nog heel oud mag worden.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

hanske

Hoi
Heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad met mijn 'groenie'. Is volgens mij ergens aan blijven hangen (ik denk aan een speeltje, hing zelfs wat bloed aan zijn pootje en speeltje). Steunde toen ook niet meer op voetje.
Ben naar dierenarts geweest en heeft wat druppeltjes tegen zwelling gegeven. Was niet gebroken volgens da.
Zwelling is minder, maar nu, na ong. 2,5 maanden gebruikt ie zijn pootje ook niet helemaal zoals het moet, steunt er af en toe op, maar trekt het regelmatig op of laat het even naast zich hangen. Maar voor de rest is ze helemaal normaal en is nog steeds de waaghals zoals ze voordien ook was.
Dus, ik zou de moet niet te snel opgeven hoor!
Groetjes en soigneer je vogeltje!

jos

effe een update van mijn parkiet
het ziet er zeer goed uit voor mijn parkiet want zij begint het verlamde pootje weer voorzichtig te gebruiken  ;D

Parkieten-Freak

Dat is mooi Jos! Laten we hopen dat het beetje bij beetje vooruitgaat! :)