Blazen voor het geslacht

Gestart door kispel, mei 02, 2006, 18:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kispel

Hoi,

Omdat het bij jonge parkietjes moeilijk te zien is wat voor geslacht het is, vroeg ik me af of je ook daarbij kon 'blazen'.
Tenminste van die term hoor ik vaker. Maar of het betrouwbaar of parkiet vriendelijk is weet ik niet.
Als het dat is, zou iemand dan willen vertellen hoe dat moet?

Safrena

Hey kispel

Dat "blazen" kan niet bij een parkietje

Er zijn bij mijn weten, maar twee manieren om te weten welk geslacht je parkietje is

1. Door de kleur van de neusdop
2. Door een dna test te laten doen
Dit laaste moet je laten doen bij een dierenarts. Echter kost dit wel enorm veel centjes

Vele groetjes

Cutie_lover

Citaat van: Safrena op mei 02, 2006, 19:02:33
Dat "blazen" kan niet bij een parkietje

Wel bij ander soort vogeltjes?

Nieuwsgierig!

Meltjuh

Bij een kanarie kan je blazen ;)

Moppers

Blazen? Vergeef me mijn nieuwsgierigheid, maar hoe zit dat dan? Je blaast op de plek waar het geslachtsorgaan zit en als het een mannetje is komt er iets uit en als het een vrouwtje is niet?

Meltjuh

#5
Hahaha het ligt iets ingewikkelder

Je moet een kanarie op zijn kop houwen en heet staartje ietje naar achter trekken en dan voorzichtig blazen. Staan de veertjes en zijn cloaca naar boven of naar zijn kop gericht is het een man. Wijst de cloaca naar de staart is het een pop.
Vaak hebben popjes ook een blote buik maar dat telt niet altijd ;)

en vergis je niet... het is niet makkelijk om het te zien

kispel

oké weer wat wijzer geworden!  ;D

Bij kanaries is het denk ik ook moeilijker te zien of het een man of pop is... die zijn toch bijna allemaal geel... (haha kun je merken hoeveel verstand ik heb van kanaries  ??? )
Dan is die methode van dat blazen wel makkelijk.

Cutie_lover

Citaat van: kispel op mei 02, 2006, 20:14:05
oké weer wat wijzer geworden!  ;D

Bij kanaries is het denk ik ook moeilijker te zien of het een man of pop is... die zijn toch bijna allemaal geel... (haha kun je merken hoeveel verstand ik heb van kanaries  ??? )
Dan is die methode van dat blazen wel makkelijk.

geel, mwah, offtopic ik weet het, maar mijn buurman had zelfs roze achtig ???

Nina

kanaries zijn er - net als bij parkieten - in vele kleuren.
Ja, ik hou van alle soorten vogels  :).

Maur@

CiteerJe moet een kanarie op zijn kop houwen en heet staartje ietje naar achter trekken en dan voorzichtig blazen. Staan de veertjes en zijn cloaca naar boven of naar zijn kop gericht is het een man. Wijst de cloaca naar de staart is het een pop.
Vaak hebben popjes ook een blote buik maar dat telt niet altijd

Vergeef mij, maar volgens mij is er een makkelijkere manier. Mannetjes fluiten, vrouwtjes niet.

Nina

#10
Citaat van: Maur@ op mei 02, 2006, 20:37:45
Vergeef mij, maar volgens mij is er een makkelijkere manier. Mannetjes fluiten, vrouwtjes niet.

Vrouwtjes fluiten inderdaad (bijna) niet, mannetjes wel. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn mannetjes die zo weinig geluid maken, dat je eraan twijfelt wat het geslacht is.

Maar inderdaad, je hebt gelijk, dat is in de meeste gevallen de makkelijkste manier. :)

Oke mensen en nu weer
on topic aub ;)
gr safrena