zóó rustig

Gestart door juanito, mei 01, 2006, 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juanito

hallo,

Mijn oudste parkietje (die we gevonden hebben) is heel erg rustig. Ze gaat heel erg weinig van stokje verspringen in tegenstelling tot ons jonge parkietje die rondfladdert in z'n kooi en geen 5 minuten stilzit (behalve als ie slaapt dan). Deze jonge vogel is er onlangs bijgekomen. Is de oudste niet op z'n gemak (voordien verliep ze weleens en probeerde aandacht te trekken) of moet ik me zorgen maken dat ze ziek is? Waarschijnlijk is het wel normaal dat het jonge grasje veel energieker is maar toch...

groetjes

Pirot en Crow

Kleintjes

Hoihoi,

't is vrij normaal dat de andere parkiet iets rustiger is als er pas 'n nieuweling bijgekomen is. Hij (of zij) kijkt dan eerst de kat uit de boom, hoe de ander is, wie hij is enzovoorts.

Vertoont je parkietje verder niks vreemds? (bol zitten, dunne poepjes, enz.) Als dat wel 't geval is kun je beter even de DierenArts raadplegen.

Normaal gaat dit 'kat uit de boom kijken' ritueeltje binnen enkele dagen voorbij, bij sommige parkietjes kan 't wat langer duren.

Ik wens je veel succes en plezier met en van je vriendjes.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ik zou het ook even aankijken, mits de vogel geen andere ziekteverschijnselen heeft, zoals veel slapen, diarree, slapen op 2 pootjes, bol zitten.


juanito

heel erg bedankt voor de geruststelling. Pirot vertoont inderdaad geen andere symptomen van mogelijke ziekte. Ze is ook net in de rui geweest, misschien heeft dat er wel iets mee te maken.

Bedankt