Buiten voliere

Gestart door Ben Van den Berge, april 30, 2006, 17:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben Van den Berge

 Het zit zo , ik ben al een tijdje van plan om wat parkietjes to kopen , nadat men oude parkiet is gesorven  :'( . Deze zat binnen in een kooi , maar wel alleen . Ik heb er wel bij stil gestaan om een twede te kopen , maar het is er nooit van gekomen , aangezien men kooitje te klein was voor 2. Nu ga ik  een buitenvoliere bouwen , maar ik vraag me af op wat je juist moet letten bij het bouwen van een voliere . Ik ben van plan ze in de winter ook buiten te laten staan , dus dan moet je zeker een soort verwarming hebben ofzo . Ik had gelezen een soort lamp , maar waar haal ik die ?  Voor de rest vraag ik me ook af  op wat je nog moet letten ,
Gr Ben

Meltjuh

Hallo Ben,

Er moet in iedergeval een vorst vrij binnenverblijft bij zitten en het liefst inderdaad verwarmd. Zorg ook dat de voliere niet voluit in de zon staat.

Verder zal ik letten op de samenstelling van de groep. Neem nooit meer popjes dan Mannetjes. Popjes maken namelijk ruzie om een mannetje. Het best is dan om ze te houden in koppeltjes.

Ben Van den Berge

weet er soms iemand welke bodem bedekker je het best daarvoor gebruikt ? Endan was ik ook van plan een boompje te planten  waar ze dan kunnen inzitten . Maar ik ben bang dat het boompje misschien giftig is ofzo :s , misschien zijn er andere manieren dan een boompje om voor zit plaatsen te zorgen ?

Meltjuh

Een boompje die niet giftig is hebben ze binnen 1 dag kaal gegeten. Wel zou je kunnen kiezen voor fruit takken. Als bodem bedekking zou ik dan gewoon beukensnippers kiezen dat lijkt mij het handigst

Ben Van den Berge

kan ik bv gewoon een dikke tak in de grond steken ? :p

Meltjuh

Hoi Ben,

Ja dat is een optie maar je kan er bijv ook gewoon zit stokken van maken van de ene naar de andere kant van de voliere. de vogeltjes kunen gewoon aan die takjes knagen en het is ook beter voor de pootjes.
Het best kan je daarvoor fruit of wilgen takken gebruiken.
voor de rest weet ik niet precies wat nou wel of niet giftig is.

Ben Van den Berge

ok dank je , en voor de rest veel geluk met je nieuwe kleine vogeltjes . Ik hoop dat dat kleintje er doorheen geraakt  ;D

Brigit

#7
hallo

Wij hebben ook een buitenvoilere met een mooi nachthok in de schop, waar ze de hele winter niet in zijn gegaan.
Ze kunnen vanuit de voilere het nachthok in maar doen het nooit ze blijven achter een schotje zitten s'nachts.

In de voilere hebben we een klein appelboompje en nu tarzan en jane jonkies hebben is het zo leuk om allemaal die parkietjes in de takje te zien hangen en klimmen.

Thomas.

#8
hoi,

zet je voliére het liefste richting westen of oosten. Niet op het zuiden omdat hij dan in de volle zon staat en niet naar het noorden omdat het dan te donker en te koud wordt in de winter  8)

in de voliére kun je ook klimop doen, omdat dit licht giftig is zouden ze er niet zo snel in gaan knagen. tenminste dat is me verteld! Dit lijkt mij geen verstandig advies!!! Neem geen risico en bij niet weten is de vogels er niet van laten eten! Gr. Ingrid
je kunt ook takken van naaldbomen gebruiken in je voliere.

ik hoop dat je hier wat mee kunt. groetjes  :D

lief-hebber

hey ben

Tip; dek het hout waarmee je de voliere bouwt met gaas af.
En laat je parkieten via het donkere nachthok naar buiten.
zo vinden ze de weg ook weer terug het nachthok in.
wat planten betreft is er genoeg te vinden op het internet.
en als je het niet vertrouwd doe het dan dan niet.

groetje's
lief-hebber    :-X

Daisy1988

wat misschien ook een handige tip is ..

als je zelf een voliere maakt doe dan dubbel gaas aan die kanten die niet bedekt zijn met bv hout .. tegen katten enzo..